Olika bommar Amerigo

C

Chippen88

Som jag har förstått det så finns Amerigo sadlarna med ca 14 olika sorters bommar så förutom sätesstorlek och bomvidd så väljer man oxå typ av bom. Det jag funderar på är om de olika bommarna är märkta på nått särskillt sätt. sätet är ju tex märkt 16, 17, 17,5 osv

Min häst behöver en rak bom och om man köper en begangnad Amerigo så vill man ju att den ska ligga bra.. Tänkte då om man kan prova ut vilken bom som passar å sen leta efter begangnat med den bommen.. Men då måste det ju finnas något system så man ser på en sadel vilken bom den har....

Är det någon som vet något om detta? Har olika bommar olika namn eller?
 
Sv: Olika bommar Amerigo

Det bästa du kan göra är att ringa någon av deras utprovare, det kostar 450kr att åka på en provning då får du hjälp att prova ut och rida i deras sadlar, du kan sedan leta begagnat när du vet storlek o modell.:bow:
 
Sv: Olika bommar Amerigo

De olika bommarna heter Classic, CC, Alto, Dj, Cervia och Cortina och passar olika typer av rygglinjer. På utprovningen får du reda på vilken bom och bomvidd som passar din häst. Om du beställer en ny sadel har du möjlighet att måttbeställa så sadeln passar dig perfekt (korta, normala eller långa kåpor osv.) Givetvis går det bra att köpa en begagnad (Ridin har ett visst begagnatlager) de är dock svåra att få tag på..men ibland har man tur:)
För mer info kolla www.ridin.se
 
Sv: Olika bommar Amerigo

Okej, tack så mycket för svaren! Så man kan alltså boka en sadelutprovning utan att köpa en ny sadel? Det vore ju värt att prova i så fall...
 

Liknande trådar

Utrustning Min ena islandshäst har en hopplös rygg att hitta sadel till. Jätte jättekort med stora bogblad och sen ganska rejält svängd också. Haft...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: tuaphua
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 052
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 845
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
11 497
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp