Bukefalos 28 år!

Olyckan idag...

Sorbe

Trådstartare
Det som visades på TV nyss, där en häst går omkull och en annan häst ramlar rakt över den och ramlar med nacken först i marken. Hur gick det för hästarna? Fuxen som ramlade över den bruna såg ut att resa sig och gå strax efter, den andra såg ut att ligga kvar, någon som vet?
 
Sv: Olyckan idag...

Hörde bara de sa det, såg inte. Men lät hemskt!
 
Sv: Olyckan idag...

Jag såg det nyss. Huga, vilken jäkla smäll hon måste fått på nacken :( Tyckte första hästen som föll tog väldigt lång tid på sig att resa sig.
 
Sv: Olyckan idag...

Är det någon som var där och vet hur det gick med Rebecka och Teres? Såg ut som R fick en riktig smäll av den andra hästens ben och T bara hoppas att det går bra med henne. Fy!!!
 
Sv: Olyckan idag...

Bägge hästarna klarade sig otroligt nog bra, några blessyrer tydligen.
Värre för Terés tror jag.
 
Sv: Olyckan idag...

terés hade tydligen ont i ryggen tror inte att hon kunde ställa sej upp.. rebecka stod upp efter ett tag men dom sa nått om att hon hade smärta i bröstet hon kanske bröt nått revben.. men dom sa på tv i dag att man skulle få veta mer i morgon om hur det gick med dom.
 
Sv: Olyckan idag...

Som tidigare nämnt så fördes Terés med ambulans för smärtor i ryggen. Rebecca har brutit nåt revben.

Hästarna klarade sig utan större skador. Mötte båda inne på kliniken och den ena verkade helt okej medans den andre haltade lätt på ett bakben.

Ni ska veta att det inte var kul alls när speakern sa att några hästar hade gått omkull. Jag var först helt säker på att hästen jag träckte (Cherry Hill) var en av de som hade gått omkull eftersom man bara såg ngt gult som även Cherry har.
När jag sedan såg henne först över mållinjen vart jag helt skakis. Jag skojar inte, mina ben och händer skakade! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta... :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Olyckan idag...

Det som visades på TV nyss, där en häst går omkull och en annan häst ramlar rakt över den och ramlar med nacken först i marken. Hur gick det för hästarna? Fuxen som ramlade över den bruna såg ut att resa sig och gå strax efter, den andra såg ut att ligga kvar, någon som vet?


Helt allvarligt så skiter man väl ändå i hur det gått för hästarna i ett sånt här läge!? Det är väl ändå inte det första man bryr sig om i en såhär otäck olycka! Är jockeys ok så kan man väl börja undra hur det gick för hästarna.

Hoppas det gått bra för Rebecka och Terès! Tydligen så hade väl Terès klagat på smärta i nacken och hade dålig känsel i benen... Usch fy fan!


(jobbar ihop med Terès och överreagerar kanske lite när man undrar hur det gått för hästarna och inte för jockeysarna...)
 
Sv: Olyckan idag...

Helt allvarligt så skiter man väl ändå i hur det gått för hästarna i ett sånt här läge!? Det är väl ändå inte det första man bryr sig om i en såhär otäck olycka! Är jockeys ok så kan man väl börja undra hur det gick för hästarna.

Hoppas det gått bra för Rebecka och Terès! Tydligen så hade väl Terès klagat på smärta i nacken och hade dålig känsel i benen... Usch fy fan!


(jobbar ihop med Terès och överreagerar kanske lite när man undrar hur det gått för hästarna och inte för jockeysarna...)

Varför man undrar är ju för att de alltid talar om så gott de vet hur det gick för människorna men oftast inte säger nånting om hästarna.
Med tanke på hur otäck olyckan var så är det ju klart man undrar....
 
Sv: Olyckan idag...

Men lägg ner. De på TV berättade ju hur det gick för de som red, hästarna sa de inte ett skit om, det var DÄRFÖR jag frågade. :mad:
 
Sv: Olyckan idag...

KL
Hoppas verkligen det inte är för allvarligt med henne... :crazy: såg RIKTIGT otäckt ut...
 
Sv: Olyckan idag...

Men lägg ner. De på TV berättade ju hur det gick för de som red, hästarna sa de inte ett skit om, det var DÄRFÖR jag frågade. :mad:

Vad ska jag lägga ner? Jag personligen tycker inte att hästarnas hälsa är en viktig fråga i detta då två jockeys skadats i olyckan. Att endast fråga hur hästarna mådde - som du gjorde i ditt första inlägg - och inte ens undra hur jockeysarna mådde tycker jag är patetiskt.. Eftersom jag inte är tankeläsare så kan jag väl inte veta att du redan sitter på all annan viktig information...... suck.

:mad: på dig själv
 
Sv: Olyckan idag...

Du behöver inte bli så jävla arg! Anklaga mig inte för att vara patetisk! Ta reda på info först! Du kunde ha FRÅGAT varför jag inte frågar något om de som red, utan bara om hästarna. Då kunde jag förklarat varför.

Jo, lägg ner din jävla attityd. Var inte så jävla arg när du inte vet vad det handlar om!

:mad:
 
Sv: Olyckan idag...

Annars kunde du ju bara helt enkelt skrivit i ditt första inlägg att du redan visste hur det låg till med jockeysarna och undrade om ngn visste hur det gått för hästarna..

Och näe..jag är inte arg. En jävla attityd har jag inte heller, den dumpade jag för flera år sedan.

Ha en bra kväll


:cool:
 
Sv: Olyckan idag...

Helt allvarligt så skiter man väl ändå i hur det gått för hästarna i ett sånt här läge!? Det är väl ändå inte det första man bryr sig om i en såhär otäck olycka!

JO JAG GÖR DET!!

Hästarna har inte valt detta "yrke". Däremot så har alla Jockeys valt det yrket och har större vetskap om olyckstillbuden i denna sport.

Jag va själv för dagen i stallet och skulle sko om en häst bak som står granne med den hästen som Rebecka red och såg själv den utrustningen den gick med i loppet. Vi började sko så snart denna starthäst gått ner till ledvolten.

Det förekommer en viss missvisande information på kanal V75 i denna länk http://www.axevalla.se/article.php?articleID=7493

att utrustningen på Rebeckas starthäst skulle ha "skymt" sikten och därför orsakat varit vållande till olyckan.

Detta är ren lögn och alla som är seende kan själva på löpningsfilmen http://www.tabygalopp.se/ (se loppet Täby lördagskomb 29/12-07) ta del av hur utanpåliggande häst med röd/svart jockey som ligger strax framför/utanpå Rebeckas häst plötsligt tappar fart och bromasar upp kraftigt för att strax senare "falla" in mot rail och störa Rebeckas häst så kraftigt att den går omkull och tyvärr tar med sig Teres som inte hinner styra undan i fallet.

Mirakulöst så kom Rebeckas häst upp till stallet på "fyra ben" med en mkt skakande träckare och hästen transporterades omgående ner till ATG kliniken på Täby för omedelbar kontroll. Den andra hästen inblandad i denna olycka och som föll än värre rakt ner på nacken har tydligen mirakulöst nog klarat sig utan livshotande skador.

Naturligt vis känner jag sorg över inblandade Jockeys skador dom åsamkat sig i denna Lördagskomb men om jag skulle varit Banveterinär denna tävlingsdag så skulle jag ställt in komben p.g.a. otjänlig banförhållande.

Fast det hade ju kostat lite mer rent ekonomiskt.
 
Sv: Olyckan idag...

De på TV berättade ju hur det gick för de som red, hästarna sa de inte ett skit om, det var DÄRFÖR jag frågade. :mad:

Du får lita på mig som "tyvärr" va på plats och såg främts Rebeckas häst komma ledanades in i stallet.

Båda hästarna "gick" omgående ner till Täby:s ATG klinik (som är öppen på tävlingsdagarna) och gick även därifrån. Naturligtvis inte utan märkbara skador efter denna "rumpler" Fysiskt så verkar det för dagen ganska bra men "psykiskt" så är jag tveksam.
 
Sv: Olyckan idag...

Men du, jag håller med Coari faktiskt, ryttarna har VALT sitt yrke och det är ju trist om något händer dem, men de har valt. Det har inte hästarna. Ändå är det självklart fruktansvärt även för ryttarna.


Kl
Sen tycker jag det är helt otroligt att man inte på hemsidan nämner ett ord - återigen - utan låtsas som ingenting. :crazy:

Men skönt om alla klarade sig, det kunde lika väl gått rejält illa - för både hästar o ryttare. Hoppas verkligen att den mest skadade tjejen inte får några men.
 
Sv: Olyckan idag...

Vad ska jag lägga ner? Jag personligen tycker inte att hästarnas hälsa är en viktig fråga i detta då två jockeys skadats i olyckan. Att endast fråga hur hästarna mådde - som du gjorde i ditt första inlägg - och inte ens undra hur jockeysarna mådde tycker jag är patetiskt..

Tycker jag mer visar hur patetisk du själv är,,,,
 
Sv: Olyckan idag...

Okej. Skönt att det inte var livshotande skador de fick. Fuxen tyckte jag såg var uppe på fötter rätt snabbt, men den bruna låg kvar lite längre, höll jockeyn kvar i tyglarna så den inte kom upp tro?
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 321
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 282
Senast: Sel
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Steralisering
  • Tjockistråden 3
  • The Eras tour Stockholm

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp