Bukefalos 28 år!

"Olyckliga" (?) barn - vad göra?

Sv: "Olyckliga" (?) barn - vad göra?

Men jag tänker såhär ( som jag skrev först )

Korvens systers dotter skrek mycket, men skrek korvens syster på samma gång alt korvens systers sambo? Det är ju vad som avgör det hela tycker jag. Att barnet gråter och att pappan skriker och låter helt vansinnig.

Nej sambon skrek verkligen inte:D. Och inte min syster heller. Vi är ingen skrikande familj, min pappa avskydde högljudda personer. Så min son är likadan, säger åt folk att inte vara så högljudda:o.
Ska bli kul att se hur hans barn blir :angel:
 
Sv: "Olyckliga" (?) barn - vad göra?

Usch!

Jag var med om samma sak igår kväll. Familjen som bor vägg i vägg med mitt jobb är högljudda, barnen gråter ofta och det känns väldigt obehagligt. En signal till polisen känns inte långt borta.

Det skär verkligen i hjärtat när föräldrarna låter sin frustration och ilska gå ut över små oskyldiga barn även om det "bara" är genom att skrika åt dem.
 
Sv: "Olyckliga" (?) barn - vad göra?

Jag tycker det är jag som kör med upprepningar, kanske var jag otydlig ? :)

Du har hört mannen gå på helt vansinnig, du har ringt polisen en gång och du har hört barnen gråter hysteriskt ofta = anmäl till sociala så får dom ta ställning till om det ska göras en utredning eller inte.

Anmäl dig anonymt ( dvs presentera dig aldrig ) och berätta så får dom avgöra..

Det är iaf mitt råd
 
Senast ändrad:
Sv: "Olyckliga" (?) barn - vad göra?

Du har hört mannen gå på helt vansinnig, du har ringt polisen en gång och du har hört barnen gråter hysteriskt ofta = anmäl till sociala så får dom ta ställning till om det ska göras en utredning eller inte.

Anmäl dig anonymt ( dvs presentera dig aldrig ) och berätta så får dom avgöra..

Det är iaf mitt råd

Instämmer.

Bättre att anmäla en gång för mycket än en gång för lite. Finns det inget att oroa sig för, eller att det inte kan bevisas att barnen far illa så lägger Soc ner utredningen och det är inte mer med det.
 
Sv: "Olyckliga" (?) barn - vad göra?

Håller med om ovanstående!

Tycker inte att det är "vanligt" att barn skriker hysteriskt samtidigt som
en man vrålar vansinningt. Jovisst nån enstaka gång kanske även om det inte känns optimalt men flera ggr/dag är oroväckande mycket.

Bra att du reagerar! Hellre en gång för mycket än en gång för lite.
Dessutom finns det hjälp att få inom socialen.
Hjälp som de kanske inte vet om förrän de blir erbjudna.
Och där ditt engagemang var avgörande.

/J.
 
Sv: "Olyckliga" (?) barn - vad göra?

Jag förstår din oro och skulle säkerligen ha reagerat på samma sätt. Du kan inte fråga mamman eller pappan i huset varför barnen gråter så ofta? Kanske har de en bra förklaring.

Annars tycker jag att du skall ringa till soc och höra med dom vad dom anser. Dom är bra och som någon annan nämnde hjälper de alltid familjen i första hand.

/ela som har en autistisk tjej med fruktansvärda utbrott som säkerligen skulle ha blivit anmäld många gånger om vi bott i lägenhet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 815
Senast: Hellhound
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 189
Senast: gulakatten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 247
Senast: mars
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 112
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp