Om din partner skulle säga fel namn

Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Jag är en sån där som, särskilt när jag haft det stressigt, kan ropa långa haranger av namn när jag ska kalla på någon. Det händer till och med att jag kallar folk för namn på sedan tio år döda husdjur! Särskilt i vardagssituationer där jag inte riktigt är medveten om vad jag säger kan det bli så. Det har verkligen ingen undermening alls mer än att jag är lite småvirrig ibland.

Har du inga andra skäl att vara osäker på din partner tycker jag att du gör rätt i att försöka att inte göra någon stor grej av det. Eller också för du det på tal med honom och får antagligen samma förklaring som du fått av oss här och kan släppa det lättare sen?
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Så länge det inte händer medans vi har sex så bryr jag mig inte.
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Jag brukar kalla min chef för min pojkväns namn, haha! När jag blir irriterad på chefen händer det ganska ofta. de har inte ens speciellt likt namn...
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Händer.. Med tanke på att jag ibland rabblar hundens, syrrans, ungens och hästens namn innan rätt namn infinner sig så ska jag nog inte säga så mycket om han säger fel.
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

KL

Beror ju på situationen såklart...

I början (säg första 3 månaderna eller nåt) och man kommer in "direkt" på nån som vart ihop med nån en längre tid så är det ju lätt hänt.

Var själv ihop med en Andreas i 3½ år, blev ihop med en Anders... Det va inte lätt... Han fick heta Andr... Anders flera gånger i ALLA situationer...
Han gick från Jenny (innan mej) till Jenny (jag) och efter mej Jessica... Och Jessica hette tydligen MÅNGA gånger Jenny ;) INTE populärt på den tiden (Jessica och Anders är nu lyckligt gifta sen dess)

Men som sagt om man efter ett tag (olika långt beroende på hur förhållandet ser ut) FORTFARANDE skulle kallas fel skulle jag börja undra lite ;) Men då mer på killens förmåga att lära sej saker och ting.

Skulle det däremot mitt i ett förhållande hända att han börjar kalla mej någon annans namn skulle jag bli VÄLDIGT konfunderad och undra vem denna nya är... För då är det nån han uppenbarligen går å tänker på ...
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Ja, han är bäst! :D
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Jag har inga andra skäl att misstro honom och vi har pratat lite om det. Det känns okej tycker jag. Hans pappa sa också fel namn till mig en gång i början.
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

I början av mitt och min mans förhållande var jag ofta väldigt nära att kalla honom för exets namn. Det gick som tur var sakta men säkert över allt efter vad tiden gick. Deras namn börjar dessutom båda på M så exets namn jag använt i så många år låg väldigt nära till hands att använda.
Hade min man sagt sitt ex namn till mig i början hade jag nog haft förståelse eftersom jag själv varit nära att säga fel flera gånger. Nu 8,5 år senare skulle jag däremot bli väldigt brydd om han började säga fel namn och han skulle med all säkerhet inte bli impad om jag började kalla honom för ett annat namn.

Idag blandar jag bara djurens namn (3 katter, 2 hästar) och min ena stackars häst får ibland heta mitt barns namn. Mitt barn fick heta hästens namn ganska ofta när hon var nyfödd :o
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Jag sällar mig till skaran som rabblar namn hej vilt för att komma fram till rätt :D
Ofta beror det på situationen också, min pojkvän som jag haft i 3.5 år kallar jag fortfarande för min lillebrors namn om det är nåt jag blir irriterad på eller när jag tycker han är lite extra hopplös ;) Oftast är det ju så att vissa namn bara sitter förknippat med vissa handlingar och situationer efter att det blivit en vana, och när man är färsk i ett förhållande är det inte så konstigt om det blir så, även om det kanske kan kännas lite olustigt ibland :)
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Sambon har aldrig sagt fel namn till mig.

Jag däremot... Har kallat honom för både exets namn (exet heter Daniel och sambon David och Davids bror heter också Daniel, så det blev lätt fel i början.), hästens namn, samt både min pappa och brors namn :p

Skulle han nu, efter sex år, helt plötsligt säga helt fel namn till mig skulle jag nog bli lite fundersam , men det beror ju helt på vad det är för situation :)
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Eftersom det skulle vara väldigt olikt min sambo så hade jag reagerat, men jag hade inte tagit illa upp. Jag hade snarare undrat om han var väldigt stressad. Är mycket mer troligt att jag skulle säga fel namn. Jag säger fel om allt, hela tiden. Jag tillalar inte min sambo med förnamn, säger oftast "älskling". Så i telefonsamtal med min chef har jag sagt både "älskling" och även avslutat med "puss puss". Min chef kan tack och lov inte svenska.
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Tycker det beror på om det är en person som ofta säger fel namn i andra situationer.
 
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Det skulle få mig att rycka till, då det inte har hänt ännu på 3 år. En gång är ingen gång, men hände det igen skulle jag nog fråga om det finns någon speciell anledning, alternativt bli orolig att han säger fel namn pga utbrändhet eller dyl.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Kl

Lyckas ofta blanda ihop sonens namn med både nuvarande och före detta hästars namn.
Lackar jag ur på maken så blir man uppkallad efter den jag var mest less på senast - oavsett om det var barn eller häst.

Makens ex hade för övrigt samma förnamn som jag så jag vet inte om han säger fel så här 25 år senare..

tror inte att man ska hänga upp sig så mycket...
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Sv: Om din partner skulle säga fel namn

Eftersom det skulle vara väldigt olikt min sambo så hade jag reagerat, men jag hade inte tagit illa upp. Jag hade snarare undrat om han var väldigt stressad. Är mycket mer troligt att jag skulle säga fel namn. Jag säger fel om allt, hela tiden. Jag tillalar inte min sambo med förnamn, säger oftast "älskling". Så i telefonsamtal med min chef har jag sagt både "älskling" och även avslutat med "puss puss". Min chef kan tack och lov inte svenska.
Ja jösses. Jag känner så igen mig. Slutar oftast telefonsamtal med puss och kram, jag älskar dig oavsett vem jag pratar med. Tar oftast i lite på älskar ordet också för att få lägga på luren snabbare tror jag. Mannen får heta exens namn hela tiden och sonen kallas oftast Molly som hunden heter. Det ligger i släkten. Jag hette för min mormor utan undantag AnnikaBosseÅsa och mamma säger Curre till mig för att pappa heter Curt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 738
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp