Operation idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min nya lilla vovve har urinsten och om mindre än en timme ska hon lämnas in till veterinären för operation. Jag är så nervös! Hon är ju så pytteliten. Jag har bara haft henne i 1,5 vecka men har redan fäst mig mycket vid henne. Jag är också orolig för eftervården för det blir ju en rätt stor operation när hon är så liten och tänk om stenen kommer tillbaka. Plus att hon och de andra hundarna busar massor, men det är ju lätt att lösa genom att hålla dem åtskiljda. Hon äter också jättedåligt. Jag har beställt burkmat till henne och jag hoppas verkligen att den kommer idag för hon har redan tappat mycket i vikt. Dessa djur 😫 Men vad skulle vi göra utan dem ❤️
AED3E04C-4933-4E74-A056-CE99EFF6C473.jpeg
 

Veterinären har fortfarande inte ringt så jag är jätteorolig! De skulle ringa när hon var klar och trodde att jag skulle kunna hämta henne vid lunch. Är så rädd att något har hänt 😭
 
Veterinären har fortfarande inte ringt så jag är jätteorolig! De skulle ringa när hon var klar och trodde att jag skulle kunna hämta henne vid lunch. Är så rädd att något har hänt 😭
Gud så söt! 😍
Jag tror de hade ringt om något gått fel vid op. Det är nog ett gott tecken att de inte ringt.
Ibland kommer mer akuta fall in och de får ta dem före och skjuta på en sån op din hund gjort tex.
Det går nog jättebra!
 
Veterinären har fortfarande inte ringt så jag är jätteorolig! De skulle ringa när hon var klar och trodde att jag skulle kunna hämta henne vid lunch. Är så rädd att något har hänt 😭
:heart
Andas - oroa dig inte ännu. Det tar en stund att söva och operera. Ofta tar de flera hundar på samma dag. Sedan vill de se hunden vakna ordentligt innan den åker hem.

När min skruttis opererats på mindre klinik - dvs bara han i operationssalen den dagen - tog det 3-4 timmar och då hämtade jag honom fortfarande groggy. De flesta lämnar inte ut dem innan de vaknat ordentligt vilket tar ytterligare någon timme. Så räkna med att de kan ringa framåt eftermiddagen. Senaste operationen behöll de Pysslingen över natten utan att det var något fel.
 
Vår klinik har inlämning på morgonen och sen hämtning på eftermiddagen.
Operationen kan ske närhelst däremellan. Senast ringde veterinären vid ett-tiden (då låg han kvar på operationsbordet nedsövd) och då hade jag lämnat katten 07,30
 
Det är en liten klinik så de sa att de skulle ta henne tidigt och ringa när hon var klar och att de trodde att jag skulle kunna hämta vid lunch. Ni har rätt i att de borde ringa om något hänt och det kan ju ha kommit in något akutfall. Men jag är ändå jätteorolig. Är världens hönsmamma till mina hundar. Vill ringa och höra hur det går men vill ju inte störa heller 😕

Eller så har hon charmat alla så mycket att de inte vill lämna tillbaka henne 😂 Hon älskar alla och blir helt till sig bara hon ser någon och då ska vi inte prata om hur glad hon blir om någon tittar på henne! Det är nog tur att hon är döv för om hon dessutom hört när någon gullat med henne så hade hon nog svimmat av glädje 😍😂 Någon som kelar är höjden av lycka!
 
Nu ringde de äntligen och operationen har gått bra 😃 Jag får hämta henne halv tre så nu ska jag vila lite och kela med de andra hundarna tills dess för är helt slut. Det har inte blivit mycket sömn de sista nätterna för jag har oroat mig för hundarna. De hittade glukos i urinen första gången vi var inne så oron för diabetes fanns där också, men vid nytt urinprov igår så fanns ingen glukos skönt nog! Ping hade också glukos i urinen i förra veckan så även där väntar jag på provsvar som ska komma denna veckan.

Och jag som oroade mig för hur det skulle gå med en döv hund. Det visade sig vara mitt minsta problem :crazy:
 
Stackars lilla hund 😱😭 Hon är väldigt trött så hon ligger bredvid mig i sängen och sover nu. Hon har kissat och ätit lite av nya blötmaten och den var mums! Nu ska hon hållas stilla i tio dagar så såret inte går upp och hindra alla från att leka med varandra. Hon har plåster på men med tanke på hur litet plåstret är så fattar jag inte hur de fick ut den stora stenen ur det lilla hålet!
BD899078-9C76-49EA-98E2-FE0865A484CC.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 317
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt vad jag ska ta mig till för ångesten sliter mig i stycken. Allting bara snurrrar och snurrar och snurrar så fort att det...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 262
Senast: startpompe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I förrgår så fick jag låna en häst och rida lite. Det var första gången jag satt på en häst sedan den där träningen när min egen pärla...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: Andromedae
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Hunden väckte mig mellan kl 3-4 härom natten och ville gå ut. Förr i tiden så var det alltid husse som vaknade om hunden behövde gå ut...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp