Bukefalos 28 år!

Orkade inte ut idag

För grått och trist. Jag jagade kvarblivna fiskar i ett akvarium som jag försökt stänga i ett halvår Idag fick jag tag på den siste "ungspolingen". En blivande snygg kakaduaciklidhane - double red. Nu ska jag tömma det rumsakvariet, så jag kan flytta in brudkistan i sovrummet, som nattduksbord och att förvara mina inkontinensskydd från hjälpmedelscentralen där. Så jag slipper ha två mastodontkartonger mitt på golvet i sovrummet....

kvart över fyra och redan kolsvart. Ja just, jag måste be någon i hemvården att lyfta ner elljusstakarna från överskåpen ovanpå garderoberna i sovrummet. Jag lär få binda fast dem med snöre, som jag gjorde på den tiden jag hade uppfödningen i full gång emd en vuxen och fyra kattungar. Minnie är ju inte direkt lugn... jag kan inte ha något varken på fönsterbänkar eller bord. Kaffepannan och brödrosten står under rumsbordet på morgnarna... :D
 

Ja idag var ingen höjdare att sticka näsan utanför dörren. Kändes rätt hopplöst när jag åkte för att lämna in ett paket på konsum strax efter 1 och det kändes som om det var sen skymning. Gjorde inget alls att chefen ringde och ville att jag skulle komma tillbaka till jobbet så det blev övertid.
 
Jag har två mössor jag måste skicka till Nordingrå, så de hinner fram i god tid före jul. :p Men jag ska ut i morgon, då det är träning nere på rehab igen. Jag ska se om jag har nån blå postnordpåse ligger härhemma nånstans, så jag bara behöver kasta in den nånstans, på vägen hem... :p
 
Ena ljusstaken funkar... andra får jag nog byta glödlampor rakt över. Jag har inte tålamod att testa lampa för lampa... :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp