Otursförföljd

Jag har haft osedvanligt mycket otur de senaste månaderna, med ett undantag. Det undantaget är att jag slapp betala kursavgiften för motorsågsutbildningen som jag inte klarade av att fullfölja. Men för övrigt har oturen förföljt mig. Först var det när slambilen kom och jag hade glömt att det låg en rishög över brunnen. Så jag fick betala en bomavgift på över 800 kronor. Sen när jag fått bort rishögen och de kom och tömde, så fick jag ytterligare en extra avgift på det. Tror det var drygt 700. Sen fick jag ingen inkomst alls för oktober. Sen hade jag sönder min askraka till vedspisen och det finns ingen likadan att köpa. Alla är så fula. Eller så har de en ögla i stället för en rejäl krok i andra änden. Det är jättesvårt att hitta en med krok i änden överhuvudtaget. Hittills har jag bara hittat en och den är jätteful. Det är långt att åka för att köpa den också och jag har inte råd att köra så långt. Sen kraschade jag backspegeln på bilen. Jag har ingen aning om vad det kommer att kosta. Och min inkomst är bara 11000 i månaden, så sådana här grejer svider rätt hårt. Det finns inte utrymme för extra kostnader.

Jag vill bara dra täcket över mig och invänta tills allt har gått över.
 

För mig var fjolåret så där. Började redan på nyårsdagen med att min telefon dog, och så fortsatte det av bara farten med de mest konstiga händelser och olyckor.

Som tur verkar 2023 i varje fall börja lite bättre här.
 
Och så vill min telefon inte ta laddning ibland. Kan vara fel på laddaren också.
 
Jo, det går bra för mig. Jag skulle baka bröd och gjorde i ordning degspad. Då kom jag ju på att jag inte hade mjöl hemma. Slängde mig i bilen och köpte mjöl. När jag kom hem hade degspadet kallnat så klart. Vet inte om det kan bli något bröd av det där. Har ställt degbunken på spisen, som ju också har hunnit slockna.
 
Känner att jag inte är bra på att ta motgångar överhuvudtaget. Är helt sänkt.
Motgångar och dåligt mående/låg energi är ingen bra kombination..
Ibland kan ju minsta lilla grej förstöra hur mycket som helst.

Om det känns bättre att veta så har min kommun betydligt högre slamtömningsavgifter än din =positivt att du bor där du bor :)
 
Motgångar och dåligt mående/låg energi är ingen bra kombination..
Ibland kan ju minsta lilla grej förstöra hur mycket som helst.

Om det känns bättre att veta så har min kommun betydligt högre slamtömningsavgifter än din =positivt att du bor där du bor :)
Hur kan du veta att ni har högre avgift när jag inte skrivit vad avgiften här är?
 
Jag trodde de 700 du skrev om var avgiften, menar du att det var en extra avgift utöver tömningen?
Ja, precis. Det var en extra avgift. Tömningen gick annars på drygt 1300. Så med bomavgift och extra avgift har jag fått betala mer än dubbelt så mycket för tömningen.
 
Jo, det går bra för mig. Jag skulle baka bröd och gjorde i ordning degspad. Då kom jag ju på att jag inte hade mjöl hemma. Slängde mig i bilen och köpte mjöl. När jag kom hem hade degspadet kallnat så klart. Vet inte om det kan bli något bröd av det där. Har ställt degbunken på spisen, som ju också har hunnit slockna.
Det ser faktiskt ut som om jag kommer att få två fullgoda brödlimpor trots allt.
 
Har du hört av dig till dem, bett om ursäkt för din klantighet, och förklarat din situation? Möjligheten finns ju att de stryker fakturan. Värt ett försök i alla fall!
Jag ringde så fort jag kom på det, vilket var 10 minuter innan jag skulle vara där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp