Oxer rockard?

Sv: Oxer rockard?

Jag har en till vår welsh mountain, och jag är jättenöjd! Haft vår i två år nu och den är jättefin fortfarande :) Just nu kör vi inte så mycket, men annars 1-2 ggr i veckan på lite olika underlag, mest grusväg, men även lite på stubbfält.
 
Sv: Oxer rockard?

Jag har en, kör både islandskorsningen och kallblodskorsningen på 160 cm med den.

Jag tycker att det är en väldigt bra vagn för det priset, den känns rejäl och stabil. Jag hade trott att den skulle kunna plockas isär ganska enkelt för om man vill ut och åka, men det är inget man skulle orka hålla på med. Jättepyssligt.
Den är ju både lätt och smal, så smidig att hantera och ta sig fram med, men en bredare vagn har ju mindre risk för att tippa.

Har en kompis som haft sin ett par år, man ser ju att det blir rost ganska fort på vissa ställen, särskilt om den står ute. Jag tror att lacken inte är så tålig heller, skaklarna mina är alldeles skrapade av hovarna när de håller på och klantar runt när de ska ställa sig i. Man kan ju spara på skakeln lite om man lindar den eller fäller den ner över hästen.

Jag är toppennöjd i alla fall, en bra hobbyvagn.
 
Sv: Oxer rockard?

vill man bara köra hemma så är denna riktigt bra vagn för de priset.
Men den är ju inte tävlingsgodkänd iom att den inte är så bred. Men frågan är om man är kunnig där hemma om man själv kan bredda den lite så den blir godkänd.
 
Sv: Oxer rockard?

Låter ju som en helt ok vagn med andra ord. Har inga tävlingsplaner i varje fall inte nu.
 
Sv: Oxer rockard?

Nä och för de priset har man ju råd att köpa den och ha den ett tag och kommer man sedan på att man vill tävla så kan man ju bara sälja den=)
Eller ha den kvar å köpa en till som är tävlingsgodkänd
 
Sv: Oxer rockard?

vill man bara köra hemma så är denna riktigt bra vagn för de priset.
Men den är ju inte tävlingsgodkänd iom att den inte är så bred. Men frågan är om man är kunnig där hemma om man själv kan bredda den lite så den blir godkänd.

Som konstruktionen är så skulle jag inte tippa på det. Då behöver man nog vara så kunnig att man lika gärna kan göra en ny från scratch ;)

Jag har ev tävlingsplaner, men tyckte att det här var en bra start för att se om man faktiskt håller igång körningen och blir ordentligt biten, sedan kan man ju antingen ha den kvar som vardagsvagn eller sälja den. Har man skött om den kan man säkert få ett par tusenlappar för den begagnad.
 
Sv: Oxer rockard?

Ja hade jag inte trillat över mig vagn jag köpte som jag fick så sjukt billigt så hade jag köpt en OXER att börja med.
Bra att ha under tiden man spar till en bättre helt klart om man senare vill tävla=)
 

Liknande trådar

Körning Jag kikar ibland på annonser på begagnad rockard till shetland - kanske får jag nån gång loss pengar så jag kan köpa något bättre än det...
Svar
11
· Visningar
2 445
Senast: ameo
·
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 464
Senast: Maléne
·
Körning Ska börja köra en shettis och behöver köpa sele. Jag har kollat runt och fastnat för drive out men de är ju restade sen ett bra...
2
Svar
23
· Visningar
4 611
Senast: svea
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 795
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp