Råd om selar, tack!

Sv: Råd om selar, tack!

Timlönen är väl oväsentlig? Övriga saker kan däremot ifrågasättas, men just timlönen kan inte sättas mot våra referensramar.
 
Sv: Råd om selar, tack!

När det är så här billigt har jag väldigt svårt att tro att det finns något land i världen där man får tillräcklig timlön för att sy den där selen, eller garva lädret, eller tillverka metallbeslagen.

Men visst, vi kan gärna väga in aspekter som arbetarskydd och miljö också, om du vill.

Eller huruvida en sån där sele är säker att köra med eller inte.
 
Sv: Råd om selar, tack!

Eftersom den var i syntet så behöver man inte oroa sig över garvningen.

Men visst är det sjukt billigt.
 
Sv: Råd om selar, tack!

De hade extremt billiga läderselar också. Och det är nog en del kemikalier i syntetmaterialet också.
 

Liknande trådar

Körning Har köpt en ny (beg.) tvåhjulig vagn, typ rockard/gigg och behöver hjälp att välja vilken sele jag ska köpa. Kör lite för hobbybruk då...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: Mli
·
Körning Nån som vett nått om den här http://adelssons.jetshop.se/oxer-p-103-c-152.aspx Priset är ju ok, men hur är kvalitén? Funkar den till...
Svar
7
· Visningar
4 393
Senast: Niela
·
Körning Kan någon förklara för mig vad som är skillnaden mellan dessa olika "paket" 1...
Svar
9
· Visningar
2 449
Senast: Jen84
·
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 466
Senast: Maléne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp