Bukefalos 28 år!

Sv: P stav

Det är nog lite olika. Jag hade inte mens de första sex månaderna, men sedan hade jag det nästan helatiden, så den åkte ut. Jag vet några som det har varit tvärtom för, dvs. de har blödit rätt mycket det första halvåret och sedan har det gett med sig.

//julia
 
Sv: P stav

oh, ja... hela tiden!! :mad: :p

nu är det säkert individuellt men jag hade i stort sett mens hela tiden, kanske var 3-4 dgr /månad som jag slapp..:eek:
 
Sv: P stav

Jag blödde i över 6 månader :mad:

Implanon (som jag hade) fungerar så att den utsöndrar gestagenet etonogestrel som förhindrar ägglossning.
Vissa får mens och andra inte.

Här kan du läsa bipacksedeln med alla biverkningar och sånt.
 
Sv: P stav

Jag hade ingen i början men då ammade jag oxå, så fort jag slutade amma så kom mensen tillbaka. Ibörjan var den rätt tråkig och blandade skurar, men nu är den precis som den var innan staven, dvs ca en vecka med 21 dagar emellan, så min totala menscykel är 28 dagar. :D

Nu börjar det snart bli dags att byta ut staven så får jag se hur det blir i början på nästa omgång.
 
Sv: P stav

Jag hade mens hela tiden. Blev ett monster av alla hormoner. Efter ett halvår orkade jag inte med det så då åkte den ut och ersattes med kopparspiral.
 
Sv: P stav

Haft stav i sammanlagt 9 år, har knappt haft några blödningar. Ska sätta in en igen efter att bebis är född.
 
Sv: P stav

Första staven ingen "mens" på två år, "mens" tre veckor uppehåll en vecka under stavens sista år, andra staven, "mens" hela tiden med uppehåll någon dag då och då... fast jag tror inte att det beror på staven utan jag blöder av andra orsaker.
 
Sv: P stav

Får bli stav alla fall. Fast den var förbannat dyr
Piller är ingen ide för jag kommer aldrig komma ihåg och ta dem.
Spiral tänker jag aldrig i helvete sätta in efter att ha läst Aningsfulls skräcktråd om det:eek:
 
Sv: P stav

Det finns olika typer av stavar.

Jag hade först Norplant och med den hade jag 2 dagar sparsam blödning/månad, klarade mig med trosskydd.
3 barn senare satte jag in Jadelle och hade rikliga blödningar 2 veckor i stöten de första typ 8 månaderna, sen lugnade det ner sig och nu (efter 3 år) är jag tillbaka till mina 2 dagar med trosskydd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver råd. Gjorde ett byte av p-stav i mitten av mars i år, innan dess hade jag relativt regelbundna blödningar. Nu har jag blött...
Svar
15
· Visningar
417
Mat Jag tar inte i den drycken med tång så behöver lite assistans i julklappsköpet :D 150-200 kr ungefär. Trodde det stavades whiskey...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 086
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Ska boka tid hos barnmorska så fort jag blir frisk. Men bollar lite här under tiden 😁 som jag fattat det av googling är mina alternativ...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 944
Senast: SaraXX
·
Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 476
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp