Päls som tovar sig - vad göra?

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    344,8 KB · Visningar: 179
Hellre lite ny look ett tag är elaka tovor som gör ont och riskerar hudproblem osv.
Så är det absolut. Han kunde inte ha de tovorna han hade och jag gick helt bet på att hålla efter dem. Det gick liksom inte. Nu får vi se om det blir bättre och sen kan jag hålla efter armhålorna och magen på honom enklare med min egen klippmaskin inför höstens pälssättning för det är väl när han tappar päls som det blir galet tillsammans med smuts och väta förstås.
 
Extra fettsyror i fodret kan hjälpa. Grizzly Vildlaxolja har en praktisk pump och det står på flaskan hur många pumptryck per kilo katt el hund. Apotea har norsk laxolja för hund och katt. apotea.se har gratis frakt. Dock inte pump på deras flaska. Laxoljan ska förvaras i kyl och förbrukas inom en viss tid. Linfröolja och rapsolja är bra för pälsen, men en kräsen katt kanske föredrar laxolja.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ingen av mina katter tål att jag ger dem pälsvård. Toni har dock en lätt päls men har fått en tova på bröstet som hon inte tillåter att...
2
Svar
39
· Visningar
3 092
Katthälsa Min långhåriga katt (Norsk Skogkatt) får väldigt sällan (om ens någonsin) tovor i sin fantastiska päls, utom på magen, just där hon blev...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: Bison
·
Katthälsa Jag är hundmänniska ut i fingerspetsarna och har således inte någon som helst erfarenhet av katter och dess vård, vi har dock en katt på...
Svar
19
· Visningar
8 465
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 570
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp