Bukefalos 28 år!

hanoirocks

Trådstartare
Fick världens uppläxning av en granne till nya stallet jag står i här om dagen.. Hon gjorde det väldigt klart för mig att jag var korkad som red utan hjälm och var vädigt otrevlig! Jag har aldrig träffat människan tidigare men försökte vara trevlig ändå för att min stallvärd inte ska få problem. Men gör man så här????? Skulle det inte varit hennes granne hade jag nog knappast varit snäll. Det var ju inte som att hon skällde ut folk som cyklade utan hjälm.. Jag vill INTE veta vad ni tycker om att jag rider utan hjälm, det finns egna trådar för det. Men gör man verkligen ett sånt otrevligt personligt påhopp mot en människa man aldirg pratat med :confused:
 
Sv: påhopp!

Nej, det var klart ofint av honom och inte heller rätt att lägga sig i. Men så kommer det vara hela livet, folk kommer alltid ha åsikter om vad du säger och hur du gör. Skit i det bara. Nicka och säg amen om han gör likadant igen och fortsätt sen med ditt. Inte lönt att bry sig så hårt om det.
 
Sv: påhopp!

Skit i sådana surpuppor.
Tänk ist vilket tråkigt liv din granne måste ha som inte har ngt bättre för sig än att irritera sig på vad folk gör och inte gör! :devil:
 
Sv: påhopp!

Säger som de andra, försök att skita i sånt där bara! Det är ditt ansvar, ska inte nån annan lägga sig i. Sålänge det inte satts upp en regel om att man ska ha hjälm när man nyttjar tex ridbana, ridhus.
 
Sv: påhopp!

Du får naturligtvis göra som du vill, men tycker ändå att du är "korkad" som rider utan hjälm... Men visst det var väl inte direkt smidigt av "grannen" att skälla ut dej... Det kan jag hålla med om...
 
Sv: påhopp!

Många skulle ju hålla med henne, sedan är det ju olika hur pass frispråkig man är och hur mycket man säger rakt ut. Klart man egentligen gör som man vill, men hon ville kanske påverka dig att använda hjälm för att hon tycker det vore hemskt att höra att du skadat dig och hon inte gjort nåt. Jag kände tex en tjej förut som redu utan hjälm, hon fick senare allvarliga skallskador och rider inte mer.

Inte kul för dig att få höra kanske, men ibland om man väljer att göra nåt som inte är brukligt får man stå ut med lite kommentarer.
 
Sv: påhopp!

Jag skulle personligen inte rida utan hjälm men skulle aldrig ge mig på en okänd människa som gör det. Jag anser att det är upp till var och en om man är myndig.
Dock har jag haft som krav att folk som rider på min ridbana skall ha hjälm då det på något sätt känns som mitt ansvar.
 
Sv: påhopp!

*delvis knapplån*

Rider själv utan hjälm i bland och då får man iblad ta att få kommentarer, men det är skillnad på att vara trevlig och otrevlig.
Fär jag en otrevlig utskällning så blir jag bara arg, det är mitt liv och jag bestämmer själv. Dock så kan folk påpeka på ett trevligare sätt, då brukar jag oftast använda hjälmen lite mer av respekt för dom.
 
Sv: påhopp!

Fick världens uppläxning av en granne till nya stallet jag står i här om dagen.. Hon gjorde det väldigt klart för mig att jag var korkad som red utan hjälm och var vädigt otrevlig! Jag har aldrig träffat människan tidigare men försökte vara trevlig ändå för att min stallvärd inte ska få problem. Men gör man så här????? Skulle det inte varit hennes granne hade jag nog knappast varit snäll. Det var ju inte som att hon skällde ut folk som cyklade utan hjälm.. Jag vill INTE veta vad ni tycker om att jag rider utan hjälm, det finns egna trådar för det. Men gör man verkligen ett sånt otrevligt personligt påhopp mot en människa man aldirg pratat med :confused:

Jag är också emot att folk rider utan hjälm men skulle knappast göra på det sätt du beskrivit att grannen betett sej. Vad var anledningen till att grannen var så "upprörd"? Jag tänker att det måste ju finnas någon verklig anledning (eller gör man så "baraföratt"?). Ex. att hennes(?) barn rider och hon får för sej att de ska vilja apa efter eller dylikt. Nämnde grannen något skäl? För så värst rädd om din skalle kan h*n knappast vara om h*n aldrig träffat dej förr. :rofl:
 
Sv: påhopp!

tycker hela den här hjälmgrejen är väldigt påfrestande:mad: Är man myndig o rider sin egen häst är d väl valfritt att rida utan hjälm?? får också pikar hela tiden. Men om ja sitter i bilen utan bälte är d ingen som säger nåt? men föredrar faktiskt folk som säger rätt ut att dom tycker man är idiotisk än alla dessa småpikar hit o dit. människor man vet skiter fullkomligt i ens hälsa,blir plötsligt väldigt oroade..haha..nästan lite komiskt:D
 
Sv: påhopp!

Då kan man påpeka och berätta om det på ett trevligt sätt.
En utskällning på det viset ger sällan det resultat som man tänkt sig.
 
Sv: påhopp!

jag tycker faktiskt att det borde vara lag på hjälm om man rider ut! på moppe är det faktiskt lag på hjälm och de flesta hästar kan springa fortare än 30 km/h dessutom har hästen en egen vilja vilket gör det ännu farligare!

sen kanske man inte ska skälla ut nån, men jag hade nog inte levt idag om jag hade ridit utan hjälm så det är säkrast att behålla den på!
 
Sv: påhopp!

Tycker din granne gjorde helt rätt.
Främst för att yngre barn kan se dig rida din häst utan hjälm. Jag tycker helt enkelt det är oansvarigt av folk att rida utan hjälm.
Inte för ens egen skull,,,(för jag hoppas man har ett bra argument för att välja o rida utan hjälm eller ha det som vana att göra det) utan av respekt för andra som kan se och ta efter, som tex yngre barn som inte har vett att förstå hur farligt det kan va.
 
Sv: påhopp!

Då kan man påpeka och berätta om det på ett trevligt sätt.
En utskällning på det viset ger sällan det resultat som man tänkt sig.

Tänk vet du - jag tycker tvärt om.
vad tjänar det till att vara trevlig om personen är så dum redan till att börja med.
uppenbarligen tar det bättre att ställa till en riktig scen. :angel:
 
Sv: påhopp!

Uppenbarligen inte.
TS verkar inte ha tagit åt sig av utskällning, mer arg verkar det som.
Jag väljer själv hur jag vill göra, men påpekar ngn stallkamrat det så brukar jag välja hjälmen åtminstonde när dom är där.Inte för min egen skull, utan för att dom verkar tycka det är jobbigt om jag inte gör det.
Skulle dom däremot ställa sig och skälla ut mej så skulle jag inte lyssna ett dugg.
 
Sv: påhopp!

Tycker din granne gjorde helt rätt.
Främst för att yngre barn kan se dig rida din häst utan hjälm. Jag tycker helt enkelt det är oansvarigt av folk att rida utan hjälm.
Inte för ens egen skull,,,(för jag hoppas man har ett bra argument för att välja o rida utan hjälm eller ha det som vana att göra det) utan av respekt för andra som kan se och ta efter, som tex yngre barn som inte har vett att förstå hur farligt det kan va.

Tänk vet du - jag tycker tvärt om.
vad tjänar det till att vara trevlig om personen är så dum redan till att börja med.
uppenbarligen tar det bättre att ställa till en riktig scen. :angel:

:bow::bow:
 
Sv: påhopp!

Men varför ha hjälm för nån annas skull? Det är ju ditt huvud och ditt liv som blir förstört om du åker av?!

Julle- som skulle sitta som paralyserad utan hjälm...
 
Sv: påhopp!

Jo det låter väl konstigt. Men jag använder det alltid om det är yngre i närheten tex, mest för att jag inte vill att dom ska ta efter.

Vill tillägga att jag oftast också använder hjälm iaf.
 
Sv: påhopp!

Uppenbarligen inte.
TS verkar inte ha tagit åt sig av utskällning, mer arg verkar det som.
Jag väljer själv hur jag vill göra, men påpekar ngn stallkamrat det så brukar jag välja hjälmen åtminstonde när dom är där.Inte för min egen skull, utan för att dom verkar tycka det är jobbigt om jag inte gör det.
Skulle dom däremot ställa sig och skälla ut mej så skulle jag inte lyssna ett dugg.

Inte för din egen skull?? :eek::confused:
Ditt inlägg är tillräckligt korkat för att motivera varför du rider utan hjälm... :devil:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 142
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 511
Senast: Nepenthe
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 832
Hundhälsa I torsdags hämtade vi äntligen hem Nora som varit hos kenneln i tio veckor i samband med valpning. Men jag undrar ärligt talat vad det...
Svar
13
· Visningar
3 711
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp