Para äldre hane

whalan

Trådstartare
Jag har fått en förfrågan ang om jag vill para min Bearded colliehane med en annan beardis...men nu är det så att han är 10 år gammal...är han för gammal för det? Kan det bli något problem med valparna eller så?

/whalan
 
Sv: Para äldre hane

Visst kan en äldre hane ha sämre sperma. Men är det så att det är linjer som man vill ta till vara på innan de försvinner så skulle jag göra det om hanen är fräsch. Det är inte ovanligt med hanar som parar i den åldern.
 
Sv: Para äldre hane

hmm..hur vet man om han är fräsch då? Eller menar du om han är pigg och så?
 
Sv: Para äldre hane

Ja att han inte är gammal och ledbruten :) Vissa är ju så dålig kondis att de inte klarar det.
 
Sv: Para äldre hane

Man kan testa spermakvaliteten hos veterinären. Det är den som kan vara av sämre sort s a s. Min hund har använts ända tills han blev 11 år, så det behöver inte vara för sent!
 
Sv: Para äldre hane

pappan till min tiks första kull var tio år, och i den kom det ut 6 valpar.
så sperman behöver inte vara sämre. men som någon skrev, det går att testa!
 
Sv: Para äldre hane

Bild på din 10-åring ??
Har också en 10-årig beardis, men en tik.

Här är hon
th_4f81d44c.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 349
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, jag har fött upp tre valpar, en tik och två hanar. Den ena hanen bor kvar absolut inga problem, tiken bor hos min mamma. Problemet...
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: Jedima
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 054
Senast: Rugge
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 283
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp