Bukefalos 28 år!

Para Kanin?!?!

E

Elwis_86

Jag har 2 honor och 1 hane. Jag tänkte para dom nu. men hur gör jag?
Hanen har en ganska så liten bur, och det går ju inte att ta in hanen till honan.
Hur länge och ofta ska dom paras för att det ska bli något?

Mkt tacksam för svar!
 
OM honan är brunstig så vill hon, då lägger hon sig på magen med rumpan upp, hanen parar sig o kurrar och hon sparkar bort honom, händer inte det kan du inte räkna med att det blev på riktigt, vill hon inte springer hon undan eller attackerar honom.
 
okej, men ska dom bara paras 1 gång?
Eller är det som hästar att dom ska paras tills stoet slutat brunsta?
 
okej.. hehe. Men då räcker det nog med 1 gång. :)
Så får vi hoppas det kommer någe bebisar sen. Men när ska jag släppa ihop dom då?

Kan dom börja bråka om han inte brunstar?
 
Sätt in honan i hanens bur, är hon inte intresserad så springer hon undan och låter rent av förbannad (knorrar och "piptjuter"). Är hon brunstig så lägger hon sig och viker upp hela rumpan. Men sen kan honor vara lite svårflörtade, är honan snäll kan du låta hon vara med hanen ett tag, du kan sedan kolla på honans kön och se om det är svullet och rosaktikt, då är hon garanterat brunstig!
Honor kan även "rida" på hanen, det är också ett tecken på att hon är brunstig.
För att en parning ska bli 100% säker ska man vara med och se själv, en del tror att det blir parning så fort hanen har bestigit honan och själv klivit av men så är det inte, han har då inte "träffat rätt". Om hanen ramlar omkull baklänges eller åt sidan då har hanen fått en utlösning och det får dom bara om det blir rätt. Säkrast är att han får det två gånger.

Lycka till :)
 
Om hanen ramlar omkull baklänges eller åt sidan då har hanen fått en utlösning

:rofl:
Påminner om min Putte jag hade en gång i tiden. Han var verkligen helt galen. Mina gristofflor var favoriterna! :d

Ett par sekunder på dem, och han gled stillsamt och sakta av åt sidan. (Nästan med ögonen i kors! :D) Efter nån minut vaknade han till med ett ryck, och så fortsatte han. :o :rofl:

Egentligen var det nog synd om honom, att hålla på sådär hela tiden kan inte ha varit lätt... :crazy:
 
Haha shit vilken galning! Snacka om att njuta till fullo :p

Min kompis har en riktigt överkåt kille, ibland räcker det med att bara hålla upp honom under frambenen så börjar han rakt ut i luften med sina ryck :rofl:

Kaniner dom är roliga dom!
 
Sv: Para Kanin?!?!

Hur beter sig en hona när den är brunstig??

Tacksam för svar!
 
Sv: Para Kanin?!?!

Hej jag har 2 honor och en hane den ena honan försöker ja para men hanen sätter på hennes huvud och tappar lätt intresse och hon typ gnyr vad ska jag göra? Hon är 5 månader lite till och han snart ett år!! Dom ligger tillsammans å han försöker inbland men inget är argt mellan dom är de inte! Vad ska jag göra första gången ja parar!
 
Sv: Para Kanin?!?!

5 månader låter lite tidigt att para.
Kring 6-8 månader är mer lämpligt.

Det finns säkert någon kunnig kaninuppfödare i din stad som du kan rådfråga.
 
Sv: Para Kanin?!?!

Din hona är ju bara unge själv och kanske inte ens könsmogen, alldeles för tidigt att para.

//Linda
 
Sv: Para Kanin?!?!

Honan är för ung. Vänta till hon är äldre. Ca 8 - 18 månader är en lagom ålder för första kull.
 
Sv: Para Kanin?!?!

Ja nu bör hon inte para alls..med tanke på att tråden skrevs 2004, borde nog honan vara i 10 års åldern nu ;)
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 594
Senast: KesoNeso
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 356
Senast: AraSlei
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
759
Senast: Josefineeee
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 181
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp