Bukefalos 28 år!

Påsk och lugnande

_moa_

Trådstartare
Påsk betyder ju raketer och smällare. Våran hund är totalt livrädd för det. Hon är helt hysteriskt rädd så fort det bara smäller ute. Har blivit det på äldre dagar. Hur gör ni med era rädda hundar?
Vi har funderat på att ge henne lugnande, men vet inte riktigt om vi vågar? Vad finns det för risker? Är det någon som har råkat ut för något hemskt med lugnande eller har ni bara possitiva erfarenheter?
 
Sv: Påsk och lugnande

Har inga skotträdda hundar, men hade jag haft det skulle jag mycket hellre utsätta dem för lugnande medel än att riskera att hunden går in i chock, vilket kan leda till döden.

Lycka till.
 
Sv: Påsk och lugnande

En risk är det alltid, men man får ju vara försiktig och så tar man ju hunden till vet. innan så att man vet hur mycket man ska ge.

Hör med Peter_lundin här på forumet, han är duktig på sånt här.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: geting
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 952
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 713
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp