Bukefalos 28 år!

PEI terrängskydd

wilhelmina

Trådstartare
Hej! Jag har ett sto på ca 170cm. Beställde hem PEI original air-cooled terrängskydd i storlek medium till henne och fram sitter perfekt. Har däremot L till bak och dom sitter inte alls lika bra. Dom hamnar precis över knölen på insidan av bakbenen och hon irriterar sig på dom. Blir oxå lite lösa runt mitten, sitter bra vid kotan och högst upp men inte på mitten. Formar dom sig efter benen efter ett tag eller så man ska ta en mindre storlek för att dom inte ska glida eller bara köra på L? Vill inte köra utan då hon är en riktig klumpeduns samt har tajt mellan bak så slår dom ofta i varandra.

Tack på förhand!!
Wilhelmina
 
Jag har light-varianten bak, den har en lägre ”båge” på insidan och sitter därför under benknölen. Jag tycker att de sitter bra. Har dock inte provat original. Beställde denna på en gång eftersom jag visste sedan innan att häst inte gillar för höga skydd bak.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 087
Senast: Marvin
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 301
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp