Bukefalos 28 år!

Perserkatt

L

Loglady

Funderar på att i framtiden ev skaffa en Perser. De jag har haft förmånen att träffa på har varit lugna, snälla och extremt gosiga. Är ute efter en gosig lugn innekatt som gillar att kela och ligga i knäet och så. Stämmer dte in generellt sett på Perserns temperament?
 
Allt detta stämmer väl in på en Perser.
Men räkna också med att du får ett livslångt spädbarn.
Eftersom dom har så lång päls måste du torka dom i rumpan när dom varit på lådan.
Och i ansiktet när dom ätit.
Jaahhh, och förståss pälsvård varje dag, ibland upp till 1 timma/dag.

Men lugna och gosiga är dom flesta.
 
Klona mina hysteriskt gosa huskatter!
Jag har haft en perser och hon var väldigt lugn och ganska kelig men jag föredrar mina långnästa halvskogisar med kortpäls. Hälsa på hos en uppfödare så får du se dem live!
Petra
 
jag har haft perser i massa år o har aldrig behövt torka?? det var det värsta jag har hört... ok att torka lite i ansiket under ögonen men inget annat?
perser och exotic har väldigt lätt för att lära sig att aportera, alla mina kan det, de hämtar leksaken i munnen o sen krafsar de ¨på din arm tills du kastar den igen o sen så hämtar de den i munnen osv, ursött. :love:
 
Perser är toppen om man gillar att fixa lite med pälsvården mellan varven. Har haft ett antal genom åren men har just nu bara två. De hanar jag haft har generellt varit gosigare och lugnare, honorna lite mera självständiga och de två jag har just nu är rena racerkanonerna :crazy:
Mår katten bra i magen behöver man inte torka dem efter toabesöken alls. Pälsvård varierar, när de fäller blir det lite mera och annars så lite som möjligt för att inte slita på pälsen i onödan, men så att de inte tovar sig (ställer ut ibland). Vill man inte pyssla med pälsen lika mycket kan man ju välja att köpa exotic i stället.
Hanar som inte räcker för uts./avel kan man få till hyfsad peng också.
Mvh Nin som inte kommer byta ras i första taget :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 077
Senast: Sel
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 860
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 038
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp