Bukefalos 28 år!

Pigg häst

S

Spatt

Finns det någon här som har tips på hur man ska göra när hästen drar ner huvudet i galoppen o vill dra o är stark som tusan orkar ibland knappt hålla in han ibland när han är riktigt busig.
 
Sv: Pigg häst

Väntade mej nästan det svaret men säg vad ni vill men vårat markarbete funkar bra skulle vilja ha mer konkreta svar man det kanske inte finns
 
Sv: Pigg häst

Håller med Luff, en rejäl knack med skänkeln så rumpan kommer under och framdelen upp.
Annars är det väl bara att betsla upp. Helldre betsla upp än sitta och hala och dra.
 
Sv: Pigg häst

Fram med den, min gör så med nya ryttare för att komma undan.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 060
Senast: mily
·
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 351
Senast: Mabuse
·
Träning Hej, jag har lite problem med en häst jag rider. Han sparkar bakut och stegrar och bockar en hel del (minst en gång per varv). Vi...
2
Svar
30
· Visningar
3 974
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp