Sv: PlaqueOff

Stoppard skrev:
Någon som provat det?
Erfarenheter?

Jag har provat det nu i snart 1½ - 2 månad/er (c:a) och det fungerar jättebra!
Har en Salukihane....
Jag är verkligen nöjd! Trodde inte det skulle fungera så pass bra!
Kan verkligen rek. detta...
mvh
Carina på Cesam Arabians
 
Sv: PlaqueOff

Har oxå provat ett liknande preparat med annat namn. Funkar bra. Har en chihuahua med tandsten som bara försvinner mer och mer :) Helnöjd!
 
Sv: PlaqueOff

Jag är av naturen misstänksam mot alla undermedel, men jag tänkte att det kunde ju inte skada att prova. Min gamla hund hade tandsten som satt som berg. Det var lögn att få bort den med vanliga skrapor. Så jag köpte preparatet, och det har gett effekt.
Tandstenen är ju inte borta, men den är lättare att skrapa bort.
Så nu återstår att se om den yngre hunden slipper tandsten helt och hållet.
 
Sv: PlaqueOff

Hej!!
Jag har prövat det på mina två och är helnöjd med det! Det funkar jättebra.. De luktar bättre i munnen.. *ler*
Så testa det annars får man inte veta om det funkar. :bump: :bump:
 
Sv: PlaqueOff

har endast testat det i ca 2 veckor... ingen skillnad ännu..... men det tar visst ett tag innan nått märks :)
 
Sv: PlaqueOff

Det fungerar bra på båda mina hundar. Den ena har ingen tandsten alls, den andra har mycket mindre än förut.
 
Sv: PlaqueOff

Fungerar kanon på min mors hund, en Flat.
Har ej provat själv då min hund är en riktig tuggare och ännu inte fått någon tandsten.

/Ebba
 
Sv: PlaqueOff

Jag betalade 140:- och den burken räcker 3 mån för en hund på 30 kg.
 
Sv: PlaqueOff

Någon som har någon aning om biverkningar? Någon som även använt på katt? Skulle kunna tänka mig att ge både vovven o kissarna om det funkar o är oskadligt i övrigt (har redan en burk, men har inte börjat ge än):
 
Sv: PlaqueOff

ako skrev:
Någon som har någon aning om biverkningar? Någon som även använt på katt? Skulle kunna tänka mig att ge både vovven o kissarna om det funkar o är oskadligt i övrigt (har redan en burk, men har inte börjat ge än):

Min Saluki har ätit det nu i c:a 2 mån. och inga biverkningar.
Det rek. ju även att ge till katt,men jag kan säga att mina kräsna katter hade inte ätit det..... :rofl:
 
Sv: PlaqueOff

Tack, tack! Om dina kissar inte äter gör nog inte mina finsmakare det heller ;) ...
 
Sv: PlaqueOff

Jag har det till mina katter. Den ene är Europas kräsnaste katt så jag trodde inte att de stinkande kornen skulle gå ner. Men han GILLADE det! Jag lade det i våtfodret och han åt Plaque-offen först :confused:

Häll över lite tonfiskvatten annars, det luktar gott. Dessutom ska katten bara ha 1/4 kryddmått, det är pyttelite.

Mina katter hade inte tandsten innan heller. Men jag tycker mig ändå märka en skillnad - de luktar bättre ur munnen. Så förhoppningsvis förebygger det ev framtida tandsten.
 

Liknande trådar

Hundträning Finns det någon sådan här? Jag hade velat prova något nytt med nästa hund och tänker att detta kanske kan vara något för mig. Är det...
Svar
17
· Visningar
1 156
Senast: Sel
·
Hundhälsa Funderar på att köpa en Emmi-pet, för att se om det hjälper till att hålla munnen frisk på djuren hemma. Är det någon här som har...
Svar
9
· Visningar
992
Senast: Kildegrei
·
Hundhälsa Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu? Funkar dom lika bra som...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp