Bukefalos 28 år!

astronaut

Trådstartare
Jag håller på att bli tokig på min katt. Nu menar jag inte lite tokig, förbenat tokig. Ja, obeskrivbart tokig. Min katt har en mani för påsar, typ fetisch. Han slickar på påsar, han ÄTER påsar - ja, allt man möjligen kan göra med påsar.

Gömmer alla påsar - men han är, ursäkta ordvalet, så himlans jekla plastkåt att han söker, söker, söker och blir exhalterad när han lyckas få tag på en.

Jag har t.o.m funnit plast i skiten när jag rensat lådan så han äter ju även plasten. Jag håller på att bli tokig på honom.

Hur får man en manisk katt till att sluta äta plast? Han har kommit på hur man öppnar barnsäkra skåp, han har även lyckats få ut en kökslåda! :devil:
 
Sv: Plastmani

Jag har en likadan! Trodde det var en helt unik grej men det finns tydligen fler med knäppkatter :rofl:
Min kommer springande som en pil och ska greja med plast vad det än är förnågot, bara det prasslar. Han är precis likadan med tejp, men om möjligt ännu mer omöjlig med tejp då. Spelar ingen roll vad man gör, han hade för vana att riva papperspåsar i strimlor när han var liten, men det "botades" av en arg mamma som skrämde ihjäl honom med att jaga honom viftandes med papperspåsen i högsta hugg :D
Har ännu inte lyckas bota hans plast och tejpfetish än tyvärr, och att matte skuttar runt viftandes med massa plast, skrikandes och stampandes i golvet är inte särskilt läskigt tycker han, han sitter lungt kvar och undrar VAD matte SYSSLAR med :angel:
 
Sv: Plastmani

Jag har en likadan! Trodde det var en helt unik grej men det finns tydligen fler med knäppkatter :rofl:
Min kommer springande som en pil och ska greja med plast vad det än är förnågot, bara det prasslar. Han är precis likadan med tejp, men om möjligt ännu mer omöjlig med tejp då. Spelar ingen roll vad man gör, han hade för vana att riva papperspåsar i strimlor när han var liten, men det "botades" av en arg mamma som skrämde ihjäl honom med att jaga honom viftandes med papperspåsen i högsta hugg :D
Har ännu inte lyckas bota hans plast och tejpfetish än tyvärr, och att matte skuttar runt viftandes med massa plast, skrikandes och stampandes i golvet är inte särskilt läskigt tycker han, han sitter lungt kvar och undrar VAD matte SYSSLAR med :angel:

Jag borde köpa en munkorg med andra ord ;) hehe.
Jag är mest rädd för att han ska bli sjuk (förstoppad eller liknande) då han äter utav plasten. Och ven om jag försökt skrämma honom så har han inte brytt sig - enbart när han blivit skrämd. Men oftast när jag skrämmer honom så kommer han till mig o hoppar upp i mitt knä. Men jag orkar inte mysa med han 24/7 :p
 
Sv: Plastmani

Haha, jag kanske borde fråga mamma att göra samma grej hon gjorde med papperspåsen och se om det funkar då? :idea:
Isåfall kan du ju få låna henne :D

Jag har faktiskt testat med både vattenspruta, bestämda Nej! (katten i fråga är väldigt dresserad och så, sitter tillexempel på kommando etc) och med att smörja in plast med äckligheter i hopp om att han ska associera plast = äckligt men har inte funkat :grin:
Munkorg låter som ett klokt inköp, dock vet jag inte var man får tag i kattmunkorgar haha
 
Sv: Plastmani

Gut, hon kan få fika som betalt :D

Jag fick han till att sluta äta plast i ett dygn, då siktade jag med en snusdosa på dörren (dörren var ca en halvmeter bakom honom) och slängde den hårt som fan, men sedan dess är han härdad, attans! (låter som värsta djurplågaren här :o)

Fast skulle nog vara elakt o sätta på en katt munkorg :D
 
Sv: Plastmani

Våran ena katt slickar/äter också plastpåsar.
Jag kör stenhårt på att alla plastpåsar ska gömmas undan, utom en enda. Denna enda, magiska, plastpåse tas fram och placeras på vardagsrumsgolvet så fort jag ska sitta en stund i soffan. Och framför mig på vardagsrumsbordet placeras en blomspruta och ett fat med nånting smaskigt. Lite skinka eller kattgodis.

Om katten väljer påsen får hon en dusch av blomsprutan. Om hon ignorerar den får hon gott.
Jag hoppas vid gud att hon ska vara lättlärd och få in detta i skallen. Vi får se hur det går.
 
Sv: Plastmani

PICA alltså!
Att Labans plast-slickar-fetish har med att han togs för tidigt har jag redan gissat, men visste inte att det fanns ett namn på det! :idea: Danke! ;)
 
Sv: Plastmani

Min katt åt och apporterade gummisnoddar...tuggade även på gammeldags vävda mattor och foton. Hon togs sent från mamman och var en blandras (gatukorsning typ).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp