Plastrongvikning

B

Beauty_Boss

Har äntligen fått hem min nya plastrong :love:
Men nu skulle jga vilja veta hur man viker dem? För visst finns dte väl ett speciellt "vikningssätt"?
Tidigare så har jag bara lagt "remsorna" över varandra, puffat upp och satt en nål.
Hur brukarni göra? In med bilder :)
 
Sv: Plastrongvikning

Är det inga här som rider med plastrong? :confused:
 
Sv: Plastrongvikning

Det är bara ingen som kan knyta en plastrong :angel:
Jag har knutit en engång, men inte klarar jag av det längre :o
 
Sv: Plastrongvikning

Jag kunnde knyta förut. Men jag tappade bort den förmågan sen jag började använda slips.

Sen har jag mest fluffat till den lite, bara för att övergå till slips igen.
 
Sv: Plastrongvikning

Men har du verkligen köpt en sådan plastrong då som man kan knyta? För de som är försydda för att bara läggas omlott går det inte att knyta. För det första är de för korta och för det andra så blir det inte rätt uppe i halsen eftersom det är sydda kanter där.

Men jag tror att jag på hemmadatorn har en sparad beskrivning på hur man knyter. Ska kolla sen!
 
Sv: Plastrongvikning

Men hur ser en som inte är försydd ut? Min plastrong är liksom en bred tygbit som man sätter fast i en karborre framme på kragen om du fattar? Är det en "knytbar" plastrong? Vill också få den så där snyggt fluffig som proffsen har. den är rätt lång så det borde gå att knyta. Men jag har typ bara vikt ändarna övera varandra och nålat fast, ser sådär ut. Skulle bli jättglad om du hittade den där beskrivningen :)
 
Sv: Plastrongvikning

Det låter som du har en som ska vikas. Jag viker först tyget på längden. Överkanten ner en liten bit. Sen viker jag ändarna över varandra. Då blir det fluffig och fin.
 
Sv: Plastrongvikning

Det är det nog då, du verkar göra som jag gör. Men får väl träna på att få den fluffig :)
 
Sv: Plastrongvikning

Har äntligen fått hem min nya plastrong :love:
Men nu skulle jga vilja veta hur man viker dem? För visst finns dte väl ett speciellt "vikningssätt"?
Tidigare så har jag bara lagt "remsorna" över varandra, puffat upp och satt en nål.
Hur brukarni göra? In med bilder :)

Gör en liten trådkapning:angel:
Köpte en Isabell Werth plastrong till kompisen men har ingen aning om hur man knyter den=/ Och vi kan verkligen inte förstå beskrivningen( Ja det finns en men vi förstår inte).

Någon som har en likadan?
 
Sv: Plastrongvikning

Jo, det låter som att det är en knytbar som du har. De försydda är är alldeles för korta så på de hade du märkt direkt att de inte går att knyta.
 
Sv: Plastrongvikning

Hmm, min ser inte riktigt ut som på bilden men den är rätt lång. Det är en säkert 20 år gammal plastrong som jag fått i typ siden. Den är jättefin men vad hjälper det när jag knyter så att den blir helt platt? :D Men det var en bra beskrivning, ska testa och se om det går...
 
Sv: Plastrongvikning

*kl*
Tack för svaren, efter att ha sett beskrivningen tror jag nog attjag inte har en sån där msn ska knyta :D
Ändarna var alldeles för korta!
 
Sv: Plastrongvikning

Men hur gör man om man har en som inte skall knytas då?

Jag har ett Victor Hugo skjortbröst med plastrong på. det är som en tygremsa som hänger på halsen i en slags kanal typ.. men hur ska man göra med den? jag har typ lagt dem över varandra bara coh satt dit en nål... förresten kan man ända så att det sticker ut olika mycket åt hållen. slltså det blev väldigt rörigt...

en fråga till; var kan man köpa såna där snygga fluffiga plastronegr? har inte sett i någon affär... :/

sorry för lite trådkap kanske...
 
Sv: Plastrongvikning

Ja, det är bara så du ska göra, dvs bara korsa dem och sätta dit en nål.

Däremot brukar jag nåla fast i skjortan vilket gör att man kan fluffa upp den lite mer (och den håller sig då uppe). Annars blir det så väldigt platt och man ser inte så mkt av den.

Ngt tips på var du kan köpa de andra har jag tyvärr inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 858
Senast: Rosett
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 419
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 940
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp