Bukefalos 28 år!

B

Borttaget konto

Tråd om poledance för alla entusiaster och nyfikna! Hoppa in och diskutera!

Jag fortsätter helt skamlöst diskussionen om material från danstråden och passar på att efterlysa en video.

Förutom stängerna med silikon finish och powder coating ska X pole tydligen släppa en pole som kan kombineras med aerial silk (orkar inte kolla upp vad det heter på svenska). Finns fler företag som gör den typen av kombinationer också. Det är lite intressant även om jag spontant inte är lockad att prova själv då det känns som tårta på tårta.

Efterlysning: Kommer inte ihåg var jag såg videon, men den föreställer någon som dansar på en pole som ser ut som en gatlampa. Om någon vet vilken jag menar skulle jag vara jättetacksam för en länk!
 
Efterlysning: Kommer inte ihåg var jag såg videon, men den föreställer någon som dansar på en pole som ser ut som en gatlampa. Om någon vet vilken jag menar skulle jag vara jättetacksam för en länk!
Har för mig att uppträdandet är i en stor byggnad som liknar ett köpcenter, och att hon (?) vid något tillfälle också svingar sig runt med någon typ av rep eller handtag på gatlampan.

Vad jag kommer ihåg var själva dansen som sådan inte jätteimponerande men jag gillade upplägget.
 
Här ska jag gladeligen hänga!

Söker tips på kompletterande träning, eftersom jag inte köpt någon stång är. Tips?
 
Här ska jag gladeligen hänga!

Söker tips på kompletterande träning, eftersom jag inte köpt någon stång är. Tips?
Åh vad skönt att jag slipper prata med mig själv! :D

Definitivt styrka: främst överkroppen och bålen då. Plankor och liknande är bra och stabiliserande. Armhävningar. Överlag övningar med kroppsvikten för att få kroppskontroll, typ handstående och/eller yogaövningar, men styrketräning med vikter är säkert mest effektivt för själva styrkan.

Stretching. Spagat och split osv, bakåtböjningar ska man nog vara extra försiktig med om man stretchar helt på egen hand man vill ju inte skada ryggen och pressa sig själv för mycket där.
 
Härlig video! Visar verkligen att poledance inte bara är för pinnsmala tjejer :bow:

Jag fick svar angående stången jag vill köpa nyss. Det är tydligen några månaders väntetid om jag förbeställer nu. Inte klokt. Då väntar jag helt klart tills jag vet mer om höstens eventuella flytt. Det får bli fortsatt komplementerande träning för mig, så jag förväntar mig nåt slags mirakel när jag väl har en stång att använda igen :D
 
Förra sommaren funderade jag på att testa poledance!
Syrran körde ett par pass och hon tyckte att det var kul, men hon sa att hon hade typ blåmärken på benen i flera dagar efteråt!
 
Jag vill vara med!
Ska på andra tillfället på nybörjarkurser i morgon.

2014-06-03-2005_538e0e7c9606ee6a672f3f9b.jpg
 
Förra sommaren funderade jag på att testa poledance!
Syrran körde ett par pass och hon tyckte att det var kul, men hon sa att hon hade typ blåmärken på benen i flera dagar efteråt!

Japp.
Här är de ett dygn gamla, efter 6 dagar är de fortfarande kvar... ;)

2014-06-04-1828_538f4949e087c343a8083e1d.jpg
 
Jag fick svar angående stången jag vill köpa nyss. Det är tydligen några månaders väntetid om jag förbeställer nu. Inte klokt. Då väntar jag helt klart tills jag vet mer om höstens eventuella flytt. Det får bli fortsatt komplementerande träning för mig, så jag förväntar mig nåt slags mirakel när jag väl har en stång att använda igen :D
Månader?! Nej då är det bättre att vänta. Jag vet hur det känns, var mer än ett halvår sedan jag var i närheten av en stång, kör armhävningar och stretchar och hoppas på mirakel. :up:
 
Förra sommaren funderade jag på att testa poledance!
Syrran körde ett par pass och hon tyckte att det var kul, men hon sa att hon hade typ blåmärken på benen i flera dagar efteråt!
Du borde definitivt testa! Ja med 99% säkerhet får man lite blåmärken men det är klart värt det.
 
Månader?! Nej då är det bättre att vänta. Jag vet hur det känns, var mer än ett halvår sedan jag var i närheten av en stång, kör armhävningar och stretchar och hoppas på mirakel. :up:
Tänker mig att jag ev kan beställa den i augusti och sen få hem den som julklapp ;)
 
Tänkte att jag skulle posta några framträdanden som jag gillar i olika stilar av poledance, för att illustrera mångfalden, det finns ju en uppsjö av inriktningar.

I kategorin pole med influenser av lyrisk/modern dans, kommer jag genast att tänka på ett några år gammalt uppträdande av Sergia Louise Anderson, tycker hennes musikalitet och sinne för detaljer är underbar här:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp