Bukefalos 28 år!

Pollenkoma

Jag vet inte. Jag kan ha missförstått men vad jag har förstått så är det både så att det verkar direkt mot allergin men också på lång sikt att man blir mindre allergisk överlag. Jag har hört om dem som helt har blivit av med sin allergi och kommit på när våren står i full blom att de har glömt börja med sina allergimedicinering och de har då druckit tallbarrsvatten åren innan. Hur bra det fungerar är självklart individuellt precis som med vanliga mediciner men många har helt blivit av med sina besvär.

Det är ju inte så att man får i sig pollen av honung eller tallbarrsvatten utan partiklar av ett ämne så det är inte så att du käkar pollen utav att du dricker tallbarrsvatten eller att äter lokalproducerad honung än vad du får ändå.

I honung finns definitivt pollen, dock...
 
Va?
Är det så tallvatten är tänkt att fungera? :crazy:
Käka pollen verkar som en mycket dålig idé enligt mig, vi får ju redan i oss alldeles för mycket - mer utsätter jag mig inte för frivilligt.
Jag vet inte hur tallbarren ska fungera, men man kan ju "vaccinera sig" mot gräspollenallergi genom att tillföra det i tablettform. (läs om Grazax) Så det kan kanske finnas någon form av substans i tanken.
 
Jag vet inte hur tallbarren ska fungera, men man kan ju "vaccinera sig" mot gräspollenallergi genom att tillföra det i tablettform. (läs om Grazax) Så det kan kanske finnas någon form av substans i tanken.

Jag har gått på hyposensibilisering i två omgångar, under många år, så jag är bekant med tanken. Men där är man mycket noggrann med dos och övervakning, och det finns ju en anledning till det. Inte något jag skulle vilja experimentera med på egen hand hemma.

(Kan för övrigt varmt rekommendera hyposens, det är jobbigt, omständligt och långdraget men absolut värt det.)
 
Jag har gått på hyposensibilisering i två omgångar, under många år, så jag är bekant med tanken. Men där är man mycket noggrann med dos och övervakning, och det finns ju en anledning till det. Inte något jag skulle vilja experimentera med på egen hand hemma.
Helt enig!
 
Gräver upp den här då samma fråga igen blivit aktuell (lite road av att se datumet på den här tråden, tydligen håller pollenproducenterna schemat! :laugh:), har någon upptäckt ett mirakelmedel ännu? :p

Är så fruktansvärt trött. Och har så mycket som händer just nu, som jag måste vara på topp för... :(
 
Gräver upp den här då samma fråga igen blivit aktuell (lite road av att se datumet på den här tråden, tydligen håller pollenproducenterna schemat! :laugh:), har någon upptäckt ett mirakelmedel ännu? :p

Är så fruktansvärt trött. Och har så mycket som händer just nu, som jag måste vara på topp för... :(

Jag antar att du testat Nasaleze? Min allergi är rätt lindrig och Nasaleze gör att jag knappt behöver medicinera.
 
Jag antar att du testat Nasaleze? Min allergi är rätt lindrig och Nasaleze gör att jag knappt behöver medicinera.

Huh... Nej, aldrig hört talas om faktiskt. :o
Det ska jag nog prova! Men hur funkar det för någon med väldigt torra slemhinnor? (Bieffekt av mina mediciner.)

Tack för tips! :up:
 
En vän till mig fick en "kur" med sprutor hos VC innan pollensässongen drog igång. Hjälpte mycket!
Vet inte hur vanligt det är dock. Hen led av väldigt svår allergi vilket ledde till att hen inte kunde sköta skola och jobb.

Men kanska värt att ringa VC och fråga? Dock är det nog för sent att påbörja nu men kanske till nästa år.
 
Huh... Nej, aldrig hört talas om faktiskt. :o
Det ska jag nog prova! Men hur funkar det för någon med väldigt torra slemhinnor? (Bieffekt av mina mediciner.)

Tack för tips! :up:

Inga problem, jag har supertorra slemhinnor sedan länge (både naturligt och pga medicin). Det är lätt att få till snitsen att puffa in rätt mängd, jag var lite orolig först att det skulle vara svårt. Det är ju helt ofarligt också, råkar man ta för mycket är det bara att snyta sig.
 
En vän till mig fick en "kur" med sprutor hos VC innan pollensässongen drog igång. Hjälpte mycket!
Vet inte hur vanligt det är dock. Hen led av väldigt svår allergi vilket ledde till att hen inte kunde sköta skola och jobb.

Men kanska värt att ringa VC och fråga? Dock är det nog för sent att påbörja nu men kanske till nästa år.

Hyposens? Det har jag gjort i ett par omgångar själv, men jättebra tips för de som inte gjort det!
(Tar några år dock, suck... Jobbigt, men värt det!)

Inga problem, jag har supertorra slemhinnor sedan länge (både naturligt och pga medicin). Det är lätt att få till snitsen att puffa in rätt mängd, jag var lite orolig först att det skulle vara svårt. Det är ju helt ofarligt också, råkar man ta för mycket är det bara att snyta sig.

Beställt nu! :up:
 
@Monstermom: Jag hoppas verkligen den hjälper dig. En kompis med svår allergi testade och var förvånad hur mycket bättre hen blev. Visst, hen var fortfarande tvungen att medicinera men hade tidigare känt av allergin ändå och just den delen blev så mycket bättre. Det var bara när det var extrema halter som det slog igenom.
 
Låt bli mjölkprodukter är mitt tips.
Får- och get-mjölk funkar dock.
Hjälper mig mycket. Och exet blev helt fri från pollen samt astmabesvär.

Värt att testa iaf.
 
Men seriöst @TinyWiny, tallbarrsvatten?

http://www.metro.se/artikel/tallbarrsvatten-och-björksav-här-är-pollenkurerna-som-sågas-av-läkare-xr

Förlåt @Monstermom jag ska inte förstöra din tråd. Men det är källkritikens dag idag.

Jag :heart källkritik, så kör du! :up:

Du verkar ju ha ganska så stora besvär. Har det aldrig varit snack om kortison tillfälligt under pollensäsongen?

Jag har kortison i både inhalator och nässpray, menar du tablettbehandling?

Låt bli mjölkprodukter är mitt tips.
Får- och get-mjölk funkar dock.
Hjälper mig mycket. Och exet blev helt fri från pollen samt astmabesvär.

Värt att testa iaf.

Inte något för mig, jag är "nästanvegan" så mitt intag av mjölk är nära noll ändå. :)

Men jag antar det har effekt om man är allergisk mot mjölk då?
 
Gräver upp den här då samma fråga igen blivit aktuell (lite road av att se datumet på den här tråden, tydligen håller pollenproducenterna schemat! :laugh:), har någon upptäckt ett mirakelmedel ännu? :p

Är så fruktansvärt trött. Och har så mycket som händer just nu, som jag måste vara på topp för... :(
Med tanke på att jag idag haft en väldigt o-samarbetsvillig trötthjärna, som om den vore fullproppad med bomull, så kan jag bara hålla med dig. Pollenproducenterna håller tiden och tröttheten kommer som ett brev på posten. :meh:
Och svar nej, jag har inte hittat någon mirakelkur än. :mad:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Någon mer som lider av allergi nu under sommaren? Jag har värre allergi än någonsin känns det som, buhu! Mina symptom är att halsen...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Lina123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp