Bukefalos 28 år!

Prata med kille

matildadahlgren

Trådstartare
Jag har i några år känt en kille som jag har gillat väldigt mycket. Vi har inte direkt haft någon nära relation, vi hyrde ett hus på hans familjs gård och bodde alltså granne med dem. Vi känner varandra genom våra mammor och har inte direkt umgåtts något utan att våra familjer varit där. Vi har smsat en del och så, men har väl aldrig trott att han varit intresserad. En snygg äldre kille liksom, han kan ju få vem han vill. För ca tre år sedan flyttade vi därifrån och allt liksom flöt ut i sanden. Har stött på honom några gånger efteråt och har pratat lite. Sist vi träffades så blev det bara ett kort "allt bra?" och sen gick vi vidare. Men av någon anledning så kändes det som att det var "något" där, trots det korta mötet. På senaste tiden har det känts på något sätt som att han kanske är intresserad trots allt, han har gillat bilder på mig, varit inne på min sida på sajter ibland två, tre gånger på samma dag. Har velat skriva till honom eller något, men inte vågat. Men igår blev jag glatt överraskad av att han skrev till mig! (då kan han väl inte vara helt ointresserad) Vi skrev lite grann fram och tillbaka och så. Men nu vill ju jag gärna att vi ska fortsätta skriva och så, men då kommer mitt usla självförtroende och blygheten fram. Jag vågar typ inte ta initiativ till att skriva då jag är sååå rädd att bli dissad. Och grejen med mig är att jag kan typ känna mig dissad bara han svarar långsamt. Då tänker jag "Nehe han kanske inte var så intresserad"... Detta ger mig typ lite panik. Jag vill ju så gärna prata med honom och fortsätta med allt detta men vågar helt enkelt inte!

Så min fråga är nu, vad ska jag göra? Känns som en ganska luddigt fråga och att jag kommer få en del "skriv bara till honom" men jag hoppas ni kan hjälpa mig!
 
Jag säger skriv, vad kan gå fel? :D

Just intresserad kan bara han svara på, tex min förre kk skrev ofta men han var bara intresserad av en sak. Däremot min sambo skrev massor, oavsett om han fick svar eller inte. Att svara långsamt kan bero på många faktorer, och inte alltid för att de är ointresserade utan snarare på att de har annat att göra också :)
 
@Bexzor jag håller egentligen med dig, vad kan egentligen gå fel? Det är inte mycket. Men när det handlar om en själv så blir man genast nojig. "Tänk om vi får slut på saker att skriva" osv.
Men jag ska i alla fall försöka ta mod till mig och skriva! :)
 
Jag säger också: Skriv!
Att han svarar långsamt kan bero på tusen saker. Han kanske inte är intresserad, men det kan lika gärna vara så att han ÄR intresserad och inte vet vad han ska skriva själv. Eller så är han bara upptagen, eller stressad, eller vad som helst. Det tjänar egentligen ingenting till att fundera över det.
Slut på saker att skriva tror jag är svårt att få, det finns ju massor att prata om både om varandra, vad som händer i världen, musik, filmer, hur är det med resten av familjen... Det kommer också oftast naturligt ju mer man pratar med någon. Då rullar snacket på bättre.

Jag hade en gång en kille jag lärt känna online som jag var intresserad av. Jag har alltid haft otroligt svårt för att prata i telefon, men när han en dag ringde precis när jag ridit iväg från stallet pratade jag med honom hela skritturen på drygt en timme :eek: Inte en enda gång tog samtalsämnena slut, det bara kommer naturligt liksom om båda är intresserade av att prata med varandra.

Jag var också väldigt osäker i min kontakt med killar jag var intresserad av när jag var lite yngre, men det jag har lärt mig är att det är inte så farligt som det verkar. Vad är egentligen det värsta som kan hända? Som jag ser det har du inget att förlora!
 
Håller med dem andra!
Jag fungerar så att när jag svarar segt så är det pga att jag verkligen vill skriva något bra, och vill ha lugn och ro för att ägna mig åt svaret.
Du har inget att förlora!!
 
Jag håller med de andra; hur snabbt eller långsamt man svarar behöver verkligen inte ha att göra med hur intresserad man är! Jag är ganska långsam på att svara i 9 fall av 10; oftast för att jag behöver tid att tänka eller för att jag inte vill verka för "på" själv heller... Kör på säger jag, och tänk på hur bra det kan bli istället för att föreställa dig värsta möjliga! :)
 
Om jag får sammanfatta det hela - Du är för "feg" för att skriva för att du är rädd att bli sårad.
Men, du kan skriva ändå! Testa honom lite, lek med korten. Bete dig så som du vill att han ska uppfatta dig men ställ in dig själv på att hålla det på en nivå som inte kan hugga dig i ryggen senare. Jag hade nästan exakt samma problem med min nuvarande kille/sambo. Var jätte intresserad utav honom men anade att han inte kände likadant så jag tänkte fuck it. Men då sa min kompis att "Du kan väl höra av dig ändå? Du måste inte gå på tanken att ni ska bli kära och leva lyckliga i alla era dagar, håll det tillbaka tills du vet vart du har honom". Och den dagen kom. Vi och några kompisar satt i bilen på väg till min mamma, lite halvfulla och han frågade mig "Vad ska jag svara om hon frågar om vi är tillsammans?". ;)
 
Säger som @Askur. Du känner ju inte ens killen, eller hur? Inte ordentligt och jättebra åtminstone. Skriv till honom, lär känna honom, se vad det leder till. Alla som du får kontakt med är inte blivande pojkvänner, så det är helt onödigt att bete sig som om alla är det, bättre att bara fokusera på att lära känna en ny person som vän ;) Sedan leder det till mer ibland, ibland inte, men det visar sig ju alltid tids nog.
 
Äsch,är han inte intresserad så blir du ju "dissad" oavsett om du skriver eller inte,är han däremot intresserad så blir det ju inge bra om du inte skriver! ;) Klart du ska skriva med andra ord,försök luska signalerna lite,skriv typ "vad trevligt att du hörde av dig,men hur kunde det komma sig?" Då kanske han svarar något flörtigt att han tänkt på dig,saknat dig,tycker du är så söt eller annat gulligt, då är det bara att köra på! Tror du får ganska lätta vibbar att läsa som svar på den frågan,det gäller att vara lite finurlig när du svarar så du kan luska på MAX. :p

Du skriver att han är äldre,hur mycket äldre?
 
Hehe, förlåt men du påminner om en kompis till mig :) Fast hon är extrem! Kan inte ens svara på ett enkelt sms utan att ringa mig typ och älta i evigheter. Nu överdriver jag inte, utan hon kan fråga om hon ska skriva "Allt bra?" ELLER "Hur är läget?" och så fort någon inte svarat på 5 - 10 minuter får hon panik och tror dom dissar henne. Måste va jobbigt att ha det så :p

Nu har jag mitt på det torra men själv är jag mer "what the fuck", skriver det första som poppar upp i huvudet och är inte direkt blyg öht. Så jag håller med övriga, skriv ändå och betrakta honom för nuvarande som endast en kompis så torde det kännas enklare :) Överanalysera inte!

Jag själv kan ibland gå flera dagar utan att ringa tillbaka eller svara på sms. Inte för att jag inte vill, men ibland är inte humöret på topp, så jag orkar helt enkelt inte. Skriver hellre när jag är uppåt och glad, så ibland kan det bli sms-bombning också men men ;P

Du behöver ju inte skriva något avancerat ens utan ett enkelt "Hur är det?" räcker väl? =)

Lycka till!
 
Tack för alla svar!

@Mela99 riktigt så extrem är jag inte i alla fall ;) men jag överanslyrerar lätt och tänker alldeles för mycket.

@Fibusen jag är 17 och han är 20, så han är tre år äldre.

Som jag skrev tidigare så skrev han till mig och senare på kvällen "dog" konversationen liksom ut. Jag skrev sist och det var något som man inte direkt "behöver" svara på. Såg att han hade läst det, men inte svarat. Dagen efter så fortsatte jag bara och skrev "vad jobbar du med då?" Och konversationen har fortsatt sedan dess. Vi får väl se vad som händer sen då. :) sättet vi pratar på är skämtsamt och "flörtigt"(kanske?).

Jag kan tillägga att snällare kille får man leta efter! Han är verkligen inte en sån person som skulle göra något för att såra någon eller vara elak (ja jag känner honom såpass bra att jag vet det). Men om jag nu skulle bli "sårad" så är det väl snarare besvikelse på mina egna förhoppningar.
 
Tänkte komma med en liten uppdatering! Har nu pratat lite av och till med den här killen. Vi har pratat lite, sedan har det varit tyst någon vecka och sedan har vi pratat igen, men har inte tänkt så mycket på det hela under tiden vi inte pratat. Men nu de senaste dagarna så har vi pratat en del. Jag har skrivit till honom någon gång, och de andra gångerna är det han som har startat konversationerna. Vi har som sagt skrivit en del nu senaste tiden, även på nyår. Vi skrev hela kvällen/natten och han skrev bland annat att jag var fin. Jag skrev att han skulle komma till mig(kan tillägga att jag kanske inte var helt nykter och hade nog inte skrivit detta om jag varit det), men han kunde inte, senare skrev han att jag skulle komma till honom, men då kunde inte jag. Och ännu senare ville vi båda att jag skulle komma hem till honom men jag kunde inte då heller, men nu när jag tänker efter så kunde jag visst ha gjort det, och borde ha gjort det, haha. Meen i alla fall. Nu pratade vi hela dagen igår och lite idag och det kommer väl antagligen och förhoppningsvis inte ta slut här.
Men då kommer vi till det här med nästa steg. Vi kan ju inte bara skriva hela livet liksom. Jag skulle jätte gärna vilja träffa honom någon dag, och det verkar han också vilja, iaf på nyår. Men hur mycket jag än vill träffa honom så vågar jag inte fråga av flera anledningar, bland annat att han kanske säger nej.
Men hittills går det ju faktiskt riktigt bra! ;)
 
Träffa honom! Ni behöver ju inte ses hemma utan typ på stan eller så :) man måste våga för att vinna!!;)
 
Tänkte komma med en liten uppdatering! Har nu pratat lite av och till med den här killen. Vi har pratat lite, sedan har det varit tyst någon vecka och sedan har vi pratat igen, men har inte tänkt så mycket på det hela under tiden vi inte pratat. Men nu de senaste dagarna så har vi pratat en del. Jag har skrivit till honom någon gång, och de andra gångerna är det han som har startat konversationerna. Vi har som sagt skrivit en del nu senaste tiden, även på nyår. Vi skrev hela kvällen/natten och han skrev bland annat att jag var fin. Jag skrev att han skulle komma till mig(kan tillägga att jag kanske inte var helt nykter och hade nog inte skrivit detta om jag varit det), men han kunde inte, senare skrev han att jag skulle komma till honom, men då kunde inte jag. Och ännu senare ville vi båda att jag skulle komma hem till honom men jag kunde inte då heller, men nu när jag tänker efter så kunde jag visst ha gjort det, och borde ha gjort det, haha. Meen i alla fall. Nu pratade vi hela dagen igår och lite idag och det kommer väl antagligen och förhoppningsvis inte ta slut här.
Men då kommer vi till det här med nästa steg. Vi kan ju inte bara skriva hela livet liksom. Jag skulle jätte gärna vilja träffa honom någon dag, och det verkar han också vilja, iaf på nyår. Men hur mycket jag än vill träffa honom så vågar jag inte fråga av flera anledningar, bland annat att han kanske säger nej.
Men hittills går det ju faktiskt riktigt bra! ;)

Det klart att du ska träffa honom :) Det värsta som kan hända är ju att han säger nej, och även om det känns jobbigt är det inte så farligt, då har du åtminstone gjort vad du kunnat. Det är ofta jobbigare att fundera på vad som hade kunnat vara än att ta mod till sig och fråga :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 488
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 014
Senast: Migo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 932
Senast: Twihard
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 937
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp