Bukefalos 28 år!

Prestige Versailles vs Meredith vs Michel Robert?

prinsessfeminist

Trådstartare
Nu behöver jag input från alla som kan Prestigesadlar utan och innan!

Vi har en Versailles som ligger riktigt bra på båda hästarna, men då det visar sig att vi slåss om den så har vi bestämt att vi säljer den ena hästens Pessoa (som fö är riktigt fin också, bara det att Versailles:en föredras).

Då jag troligtvis behöver få den skickad så vill jag veta om bommen i sadlarna är lika?

Vid googling visar det sig att någon försäljare säger att Versailles är identisk med Michel Robert, någon annan säger att Meredith är densamma och så vidare. Men stämmer detta?

Jag vill givetvis hitta en sadel som jag "vet" passar (det gör ju Versailles), men de andra kan vara intressanta också.

Har du erfarenhet av andra sadlar i annat märke motsvarade Versailles, så är även detta välkommet.

Ni som har erfarenheter, dela med er!

(Vi är inga extrema hoppryttare utan hoppsadeln används till allroundridning, om det spelar roll i sammanhanget)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej jag har en häst som jag letar ny sadel till du sadeln börjar ge upp. Hon har just nu en lemetex tror det är obrist. 17,5. Hon är...
Svar
0
· Visningar
1 188
Senast: sofia2000
·
Utrustning Hej! Rider just nu i en Prestige Versailles men den börjar bli för liten för mig. Hur är Michel Roberts i jämförelse till den? Vet att...
Svar
4
· Visningar
4 603
Senast: Emmae__
·
Utrustning Fick hjälp av sadelutprovare i höstas med utprovning av hoppsadel till min häst och check av dressyrsadeln. Hoppsadeln blev en Prestige...
Svar
0
· Visningar
877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp