Bukefalos 28 år!

Pris för Grönt Kort-kurs?

Krillan

Trådstartare
Flytta gärna tråden om den ligger fel. :)

Det är ju nya regler och rekommendationer för Grönt Kort-kurserna sedan årsskiftet. "Min" ridklubb kommer att hålla en sådan kurs under våren men vad skall deltagarna betala? Ridsportförbundet rekommenderar att kursen skall ta ca 18 timmar och det är en del praktiska moment som ingår. Ni som har haft Grönt Kort-kurs eller planerar ha en kurs, vilket pris har ni satt och hur har ni beräknat priset? Ni som nyligen har gått en kurs, vad har ni fått betala?

Tack för hjälpen!

/K
 
Sv: Pris för Grönt Kort-kurs?

Vi har satt priset till 300:- för kursen. Detta för att kostnaden för kursmaterial till en person blir ca 100:-, resten av pengarna går till reseersättning till kursledaren samt slitage på dennes transport (för de som är anmälda till kursen har ingen egen) samt fika/mellanmål till alal deltagarna.

En av de andra klubbarna i närheten som har fler aktiva tävlingsryttare än oss tar 600:-
 
Sv: Pris för Grönt Kort-kurs?

För oss tog det oss knappa 7 timmar med 45 min lunch. Var planerat 8-16 två dagar men vi var klara 15 första dagen. Fick betala 300.

I närheten tar folk upp till lite över 1000 lappen. Då hålls kursen 2 timmar i veckan.
 
Sv: Pris för Grönt Kort-kurs?

Jag fick betala 600, för ca 2.5 timme 7 gånger, plus gången vi hade prov. Fika ingick.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag har tills jag fyllde 14 tävlat på min mammas gröna kort, då jag tyckte det verkade så tråkigt att ta ett själv hehe :angel...
Svar
6
· Visningar
2 139
Senast: BlackiNova
·
Tävling har sökt men inte hittat. Är det någon som vet någon klubb i Sthlm län som ska ha Grönt kort kurs nu på våren? Min 13 åriga dotter...
Svar
3
· Visningar
1 573
Senast: Welsh
·
M
Tävling Imorgon ska jag börja på en grönt kort kurs, den är sammanlagt 3 timmar. När jag läser på ridsportförbundet ingår det praktiska prov. Är...
Svar
16
· Visningar
1 724
Senast: Troya
·
Tävling Någon som tagit det nyligen? Nu är det dags för mig att ta grönt kort, och det innan mars/april (då jag ska tävla hästen för första...
Svar
10
· Visningar
1 959
Senast: Ylva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp