Bukefalos 28 år!

Pris för ridlektion

M

Midlingur

Funderar på att hålla i ridlektioner på min shetlandsponny, då hans medryttare snart växer ur honom. Vad kan man ta betalt för en 45 minuters lektion? Visst gäller barnets olycksfallsförsäkring om det skulle hända något?
 
Sv: Pris för ridlektion

150:- kanske om det är privat lektion och föräldrarna inte behöver hjälpa till. Plus att du lär barnet att handskas med hästen och grundläggande teori. Och nej, det är inte säkert att olycksfallsförsäkringen täcker ridning, vissa bolag utesluter detta i sina villkor.
 
Sv: Pris för ridlektion

Tror inte du kan ta så mycket betalt.

Det beror på flera faktorer. Är du utbildad för det första?

Barn vill dessutom gärna rida i grupp.
 
Sv: Pris för ridlektion

Jag vet inte hur det är med försäkringen och vad som är rimligt att ta betalt, men precis som ovanstående skrev tycker småbarn oftast att det är roligare att rida i grupp och träffa kompisarna. Det beror ju på hur stor efterfrågan det är och vart du bor etc.

Nu har dom kanske höjt lektionerna med någon tia (?) här men förut kostade en 45 min lektion + 30 min teori 75:- för barn upp till 12 år som red a och b-ponny. Då var det en mindre lektionsverksamhet som hade kanske 6 sånna små då och de flesta som hade lektionerna hade gått ulk-kurserna. Nu ser verksamheten dock lite annorlunda ut.
 
Sv: Pris för ridlektion

Man får inte lov att hålla ridlektioner på egen häst för andra om man inte har verksamhetstillstånd från kommunen.
När jag hade lektionsverksamhet så fick jag söka tillståndet via djurskyddsinspektörerna.
Kostar totalt ca 1800:- varierar säkert mellan olika kommuner och är bundet till dig samt till gården. Dvs flyttar du så gäller inte tillståndet längre.
Brukar gälla i 10-12 år om jag inte minns fel.
 
Sv: Pris för ridlektion

Där jag rider betalar juniorer på ponny 105:- för 45 minuters ridning och då ingår det typ teori (nån tjej på 11-12 år som mumlar nått ohörbart om hästens delar) och barnen rider i grupp om max 8 barn.
 
Sv: Pris för ridlektion

Där jag rider nu kostar 60 min 200 kr. Men i för sig så är det så fina hästar där imp. Från spaningen (Andalusier) Jag tycker typ du ska ta 100 kr
 
Sv: Pris för ridlektion

50 kr tycker jag är rimligt för max 45min på en shettis om du är outbildad och inte driver någon verksamhet runt detta.
Om vi antar att du kommer vända dig till små barn pga att det är en shettis så brukar inte utbildningsnivån och kraven vara så höga och barnen brukar inte orka så länge.


Lycka till
 
Sv: Pris för ridlektion

Tycker 60-70 kr för en 45 minuterslektion, fast ofta brukar barn under 8-9 år tycka att 45 minuter är lite för länge, så då skulle nog 30 minuter räcka och då skulle jag nog ta 50 kr.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: Rosett
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 423
  • Artikel
Dagbok Ibland funderar jag på om det inte vore vettigt att bo någon annanstans egentligen. Någonstans där vädret är bättre, politiken är mindre...
2
Svar
30
· Visningar
1 666
Senast: Mineur
·
Ekonomi & Juridik Ibland ser jag annonser på FB framförallt som verkar vara privatpersoner som har turridning eller lektioner mot betalning på egna hästar...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp