Bukefalos 28 år!

Prisvärt hotell i Stockholm?

Lingon

Trådstartare
Jag undrar om nån har nåt tips ett prisvärt hotell (inte för dyrt men inte billigt pga att det är sunkigt heller) i Stockholm? Jag kan inte Stockholm alls men funderar på att åka dit snart. Skulle vilja att det ligger rätt centralt och ha nära till sevärdheterna. T.ex. Vasamuseet, Livrustkammaren och annat spännande historiskt. Slottet kanske? Gröna Lund om vi åker på sommaren. Ska åka med ett barn som gillar sånt så därför vill jag helst inte ha för långa promenader från hotellet till de intressanta sevärdheterna.

Har hört om ett hotell/vandrarhem på en båt. Finns det fortfarande? Hur är det? Tänkte att barnet skulle tycka att det var spännande.
 
Kolla in STF. Som medlem finns rabatter, samtidigt är det sällan några hutlösa priser. Var ute i tid så får du prisvärda boenden i Stockholm.
Finns ett vandrarhem/hotell på Gärdet samt AF Chapman som du själv nämner :)
 
Adlon hotell (i ett gammalt hus men typ direkt på centralstationen är mysigt! Lite enklare rum men bra läge om man inte hittar i stan och vill ha nära till det mesta och lätt att ta sig).
Annars är Haymarket fint tycker jag! Lite 20-tals stil direkt på Hötorget. Ett hotell med lite högre standard, trevlig bar ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Det är helt okej, men verkligen ingenting speciellt. Mediokert hotell.

Tänkte prisvärt som det stod i trådstarten ;)
Har inte bott där själv men var på konferens där en gång, tyckte det verkade rätt mysigt!
 
Tänkte prisvärt som det stod i trådstarten ;)
Har inte bott där själv men var på konferens där en gång, tyckte det verkade rätt mysigt!
Jo, prisvärt har jag inte argumenterat emot. Däremot mysigt ;). Det är verkligen bara ett helt vanligt hotell, inte särskilt mysigt eller speciellt alls i min mening.

Jag har alltså bott där själv tidigare.
 
Jo, prisvärt har jag inte argumenterat emot. Däremot mysigt ;). Det är verkligen bara ett helt vanligt hotell, inte särskilt mysigt eller speciellt alls i min mening.

Jag har alltså bott där själv tidigare.

Jag minns att det var ett gammalt hus med gallerhiss? Och en trevlig liten matsal mot innergård. Minns jag fel?
 
Jag minns att det var ett gammalt hus med gallerhiss? Och en trevlig liten matsal mot innergård. Minns jag fel?
Jag minns ingen gallerhiss, men visst det kan ha varit en sån. Matsalen är okej, ja.

I övrigt är det som vilket hotell som helst typ.
 
Jag minns ingen gallerhiss, men visst det kan ha varit en sån. Matsalen är okej, ja.

I övrigt är det som vilket hotell som helst typ.

Jag vet inte vad för pris TS tänker sig per natt men hittar man inte i stan och vill ha nära access till det mesta så är ju hotell runt centralområdet smidigast. Finns inte supermycket charmiga hotell där (försöker tänka efter men ... :p )

Lady Hamilton i Gamla Stan tyckte jag var mysigt när jag bodde där som barn ett par ggr dock!
 
Jag undrar om nån har nåt tips ett prisvärt hotell (inte för dyrt men inte billigt pga att det är sunkigt heller) i Stockholm? Jag kan inte Stockholm alls men funderar på att åka dit snart. Skulle vilja att det ligger rätt centralt och ha nära till sevärdheterna. T.ex. Vasamuseet, Livrustkammaren och annat spännande historiskt. Slottet kanske? Gröna Lund om vi åker på sommaren. Ska åka med ett barn som gillar sånt så därför vill jag helst inte ha för långa promenader från hotellet till de intressanta sevärdheterna.

Har hört om ett hotell/vandrarhem på en båt. Finns det fortfarande? Hur är det? Tänkte att barnet skulle tycka att det var spännande.


Sist jag sov över i Stockholm bokade jag på First hotell Fridhemsplan. Ok priser. Inte upphetsande, men rent och centralt. Tidigare bokade jag Alexandra hotell på Södermalm, rent och fräscht, centralt + för att du kan ta med hund.

Båten - är det denna? Låter ju jättemysigt! http://www.vandrarhemstockholm.se/city/afchapman.html
 
Min bekant brukar alltid bo på Freys när hon är i stan.

https://www.freyshotels.com/

Om det beror på att hotellet är mysigt och prisvärt eller för att Belgobaren har ett suveränt ölutbud låter jag dock vara osagt...

611a9842.jpg
 
Prisvärt kolla Coop hotellpremie där går det hitta bra priser ibland.

Jag har bokat via secret escape de senaste gångerna. Mkt prisvärt men går inte att avboka!

Trevliga hotell som jag bott på för ca 1000kr/natten
Mornington på Östermalm.
Scandic grand central centralstation
Victory hotell Gamla stan

Alla tre på bra avstånd till det mesta mysiga och mkt bra frukost.
 
Jag undrar om nån har nåt tips ett prisvärt hotell (inte för dyrt men inte billigt pga att det är sunkigt heller) i Stockholm? Jag kan inte Stockholm alls men funderar på att åka dit snart. Skulle vilja att det ligger rätt centralt och ha nära till sevärdheterna. T.ex. Vasamuseet, Livrustkammaren och annat spännande historiskt. Slottet kanske? Gröna Lund om vi åker på sommaren. Ska åka med ett barn som gillar sånt så därför vill jag helst inte ha för långa promenader från hotellet till de intressanta sevärdheterna.

Har hört om ett hotell/vandrarhem på en båt. Finns det fortfarande? Hur är det? Tänkte att barnet skulle tycka att det var spännande.

Ett tips är att kolla sitter som secretescapes där man kan få riktigt bra erbjudanden på centrala hotell och jämföra priser. De stora kedjorna som scandic brukar ha bra sommarpriser för barnfamiljer och och jämför pris på Trivago innan du bokar något. Om du har icakort eller Coops medlemskort så kan de också komma ut med bra sommarerbjudanden på hotell.
 
Jag gillar Hotel With Urban Deli, jättebra om man kan tänka sig att bo under jord utan fönster.. Jättetrevligt att kunna ta ett glas vin I baren innan man lägger sig, en av de bästa hotellfrukostar jag någinsin ätit tror jag. Sveavägen nära Hötorget. Jag vet att man ofta kan bo för runt 1000 kr/rum inkl frukost.
När jag åker till Stockholm nästa vecka blir det Terminus, jag har bott där nån gång tidigare, men det är dyrare och tristare..

Freys som någan annan nämnt är också trevligt, mitt rum var dock superlitet, verkligen superlitet.. verkligen..
 

Liknande trådar

Äldre Har blivit bestämt att jag och mamsen ska åka till Stockholm över en natt i sommar. Naturhistoriska och en heldag på Gamla Stan med...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: gul_zebra
·
Äldre Nästa vecka ska jag, min man och vår dotter åka till Stockholm och övernatta en natt men vi skulle vilja ha tips på bra boende :up: Vi...
Svar
9
· Visningar
822
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp