Bukefalos 28 år!

Prisvärt hotell i Stockholm?

Det blir eventuellt jag och barnet (8 år) som åker och är iväg två nätter. Vi är inte kräsna varken med boende eller mat men vill ha rent och fräscht. Och eget badrum.

När är en bra tid att åka? Hade varit kul att komma iväg redan på påsklovet men känns som om vädret är lite emot oss då. Trist att lämna våren och åka norrut :-) Så kanske början av sommaren är bättre? Antar att Gröna Lund inte har karusellerna öppna året runt? Jag tänker mig Vasamuseet, livrustkammaren, Gröna Lund. Är Skansen trevligt? Vad finns där? Har ingen kolla på Stockholm. Har bara varit på Yasuragi så har inte sett nåt av staden.
 
Det blir eventuellt jag och barnet (8 år) som åker och är iväg två nätter. Vi är inte kräsna varken med boende eller mat men vill ha rent och fräscht. Och eget badrum.

När är en bra tid att åka? Hade varit kul att komma iväg redan på påsklovet men känns som om vädret är lite emot oss då. Trist att lämna våren och åka norrut :-) Så kanske början av sommaren är bättre? Antar att Gröna Lund inte har karusellerna öppna året runt? Jag tänker mig Vasamuseet, livrustkammaren, Gröna Lund. Är Skansen trevligt? Vad finns där? Har ingen kolla på Stockholm. Har bara varit på Yasuragi så har inte sett nåt av staden.

Jag är ingen expert på Stockholm men vill slå ett slag för Medeltidsmuseet också, enormt intressant. Det borde också vara spännande för 8-åringen. Jag tycker Livrustkammaren är väldigt bra också och jag skulle tro att den passar ett barn med.

Varför inte kolla på de olika sevärdheternas hemsidor och planera resan tillsammans? :)
 
Skansen är öppet året om och jättemysigt både för vuxna och barn. Gröna Lund öppnar sista helgen i april och är kul för barn men mindre kul för vuxna.. ;)
Andra roliga sevärdheter med barn är Tekniska museet, Naturhistoriska riksmuseet, Bergianska trädgården och Fjärilshuset. Sedan är det väldigt fint att ta en båttur ut till Vaxholm under våren/sommaren :) Kastellet där har också utställningar!

Edit: En annan rolig grej är Ocean Bus! Kika på det :)
 
Skansen är öppet året om och jättemysigt både för vuxna och barn. Gröna Lund öppnar sista helgen i april och är kul för barn men mindre kul för vuxna.. ;)
Andra roliga sevärdheter med barn är Tekniska museet, Naturhistoriska riksmuseet, Bergianska trädgården och Fjärilshuset. Sedan är det väldigt fint att ta en båttur ut till Vaxholm under våren/sommaren :) Kastellet där har också utställningar!

Edit: En annan rolig grej är Ocean Bus! Kika på det :)

Är Naturhistoriska riksmuseet roligt om man har varit på Natural history museum i London? Vi var där för inte så länge sen och barnet älskade dinosaurieutställningen och pratar fortfarande om den. Är det inte risk att det i Stockholm känns litet i jämförelse?
 
Skansen är öppet året om och jättemysigt både för vuxna och barn. Gröna Lund öppnar sista helgen i april och är kul för barn men mindre kul för vuxna.. ;)
Andra roliga sevärdheter med barn är Tekniska museet, Naturhistoriska riksmuseet, Bergianska trädgården och Fjärilshuset. Sedan är det väldigt fint att ta en båttur ut till Vaxholm under våren/sommaren :) Kastellet där har också utställningar!

Edit: En annan rolig grej är Ocean Bus! Kika på det :)

Ocean Bus lät ju som en jättebra idé! Tack för tipset!!
 
Är Naturhistoriska riksmuseet roligt om man har varit på Natural history museum i London? Vi var där för inte så länge sen och barnet älskade dinosaurieutställningen och pratar fortfarande om den. Är det inte risk att det i Stockholm känns litet i jämförelse?
Jag har aldrig varit på Natural History Museum, men Naturhistoriska har också stora dinosaurieskelett :D Där finns ju även Cosmonova, som visar olika naturrelaterade filmer på stor duk, det är en kul upplevelse för både vuxna och barn!
Men det är klart, har ni "gjort" naturhistoria redan kanske ni ska satsa på Tekniska museet eller liknande istället :)
 
Har ni några tips på restauranger? Vi älskar sushi och om det finns nåt trevligt ställe med rullbandsushi (kaiten) som inte är superdyrt men har bra mat så hade det varit roligt! Vi kommer röra oss i de centrala delarna av stan. Italienskt är också populärt hos oss båda två. Gärna nåt i Gamla Stan då vi troligtvis kommer äta lunch där minst en dag. Men vi är inte kräsna. Så länge maten är vällagad och inte för stark så äter vi det mesta.
 
Har ni några tips på restauranger? Vi älskar sushi och om det finns nåt trevligt ställe med rullbandsushi (kaiten) som inte är superdyrt men har bra mat så hade det varit roligt! Vi kommer röra oss i de centrala delarna av stan. Italienskt är också populärt hos oss båda två. Gärna nåt i Gamla Stan då vi troligtvis kommer äta lunch där minst en dag. Men vi är inte kräsna. Så länge maten är vällagad och inte för stark så äter vi det mesta.

"Rullbandsushi" :laugh: bästa jag hört!! Här kallar vi det "sushi train" :love::love::D
 
Vi bodde på Hellstens Malmgård när vi var i Stockholm i november, det var väldigt prisvärt tycker vi. Jättemysig byggnad med fina välbevarade detaljer, och bra frukost i en gammal tegelklädd vinkällare. De små rummen (som alltså är lite billigare) är dock verkligen små, men det funkade fint för mig och min sambo i tre nätter.
 

Liknande trådar

Äldre Har blivit bestämt att jag och mamsen ska åka till Stockholm över en natt i sommar. Naturhistoriska och en heldag på Gamla Stan med...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: gul_zebra
·
Äldre Nästa vecka ska jag, min man och vår dotter åka till Stockholm och övernatta en natt men vi skulle vilja ha tips på bra boende :up: Vi...
Svar
9
· Visningar
822
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp