Program för att skriva kemiska formler

N

Nate

Det ska ju finnas något program för att skriva kemiska formler i word. Vet någon här vad det heter och finns det att ladda ned gratis?
 
Sv: Program för att skriva kemiska formler

Vad är det för specialfunktioner du är ute efter?
 
Sv: Program för att skriva kemiska formler

Alltså så att man kan skriva kemiska formler på ett snyggt sätt. Så att det inte ser så hafsigt ut. Ska tydligen finnas ett tillägg till word som går att ladda ned enligt lärarna.
 
Sv: Program för att skriva kemiska formler

"Infoga / Objekt / Microsoft Eqaution" kanske? Alt. installera det från office-skivan först. (Föredrar dock starkt LaTeX för allt sådant skrivande.)
 
Sv: Program för att skriva kemiska formler

vad är latex för något?
 
Sv: Program för att skriva kemiska formler

testade men hittade inget som hette microsoft equation under infoga - objekt. Ska det finnas på officeskivan?
 
Sv: Program för att skriva kemiska formler

Kan hända att det finns på Officeskivan, annars kan man komma åt det genom att öppna ett dokument som har sådana "filer" i sig...
 
Sv: Program för att skriva kemiska formler

"LaTeX is a high-quality typesetting system; it includes features designed for the production of technical and scientific documentation. LaTeX is the de facto standard for the communication and publication of scientific documents."

Kort beskrivning av vad LaTeX är

[edit]
För att installera Microsoft Equation: "Insert an equation"
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Program för att skriva kemiska formler

Att lära sig texa är nog lite overkill om man bara vill skriva några stackars kemiska formler i en skolrapport nån enstaka gång. Men tänker man plugga/jobba med något där man behöver skriva kemiska formler eller matematiska formler i sina dokument "för jämnan" så visst.... :D Finns ju även en hel del latex-wysiwyg-editorer nu för tiden om man inte vill hardcore-texa, men det är ju inte som word precis.

/moiran - som kan hardcore-texa men ändå oftast använder word av bekvämlighetsskäl...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 016
Senast: Sassy
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 582
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
802
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp