Programmet Veterinärerna på Sjuan - skulle du vara med?

skuggi

Trådstartare
När jag kollar på såna där program så undrar jag alltid hur jag skulle reagera om det dök upp ett TV-team när jag var på klinik med mitt djur. Flera av de kliniker vi varit på har varit med på TV nämligen...

Och igår dök de upp :nailbiting:
Jag fick panik och sa nej tack, hur hade ni reagerat?
 
Hej!

Jag har ingen aning om hur jag skulle reagera. Både min nuvarande och min förra totto har varit fotomodeller i diverse annonser och tidningar men jag har inte behövt vara med så mycket själv.

Jag gillar å andra sidan att dela min kunskap med andra och om nån skulle kunna lära sig något av min hästs skador skulle jag gärna ställa upp, under förutsättning att jag fick godkänna innehållet i klippen.

När vi var med i tidning med frökens hålvägg fick jag godkänna innehållet, jag bad om ett par ändringar då det journalisten skrivit var direkt felaktigt. När artikeln kom ut var felaktigheterna kvar, vilket kändes jättetråkigt då de var av den typen att folk kunnat lära sig av de rätta uppgifterna. Så nu litar jag inte särskilt på något jag läser av just den journalisten.

/Lavinia
 
Vet faktiskt inte, en del av mig skulle nog säga nej i ren panik eller få fram ett "Eeeeeh okeeeey" i ren chock
Men beror nog oxå lite på varför man är där.
 
Jag hade sagt nej. Jag är inte intresserad av att vara med i tv och jag vill absolut inte bli påhoppad utan möjlighet att överväga erbjudandet.

Dessutom vill jag nog inte att det ska finns möjlighet att se min skadade häst på film. en häst jag skulle åka till klinik med är mitt blivande avelssto och eftersom det finns så många människor som inte kan värdera olika typer avskador på en häst finns det möjlighet att värdet på hennes avkommor skulle sänkas.
 
Min kompis blev tillfrågad att vara med i Sjukhuset när hon kom in chockad med ett brutet ben efter en trafikolycka. I det läget brydde hon sig nog inte direkt om kamerorna utan lät dem vara där. vare sig man själv är skadad eller om det är ens djur kanske man inte alltid är i skick att ta ett bra beslut där och då.

Jag hade nog kunnat tacka ja, men det beror nog på vad det är för något man är inne för.
 
Jag hade inte velat, alldeles för känsligt för min del, jag blir alltid väldigt..känslosam när det kommer till djuren även om det inte är något särskilt allvarligt.

Hade det varit som typ Sjukhuset där dom filmar människor, då hade jag nog kunnat vara med utan problem, är inte så petig vad gäller mig själv så..

Dom borde tycker jag för övrigt försäkra sig om att det är okej även ett par dagar/veckor efter dom filmat när man är i kanske mera psykiskt bättre skick..kanske lättare att avgöra då om man ville vara med eller inte.
 
Jag sa nej, och det är jag glad för. Det visade sig att min älskade katt var så dålig att han inte överlevde (vilket jag inte räknade med när jag åkte till kliniken)... Hade detta funnits på film och visats på tv... Nej fy vad jobbigt!
 
Min hund som är allergisk mot massa saker måste ha en spruta var tredje/var fjärde månad och då åker vi in till Strömsholm, och när vi en gång var där kom ett tv team för ''Djurakuten''(ganska länge sedan) och dom ville gärna filma lite på henne och ställa några frågor till mig om henne, samt de fick följa med in när hon fick sin spruta. Känner inga större problem med det i huvudtaget, visst kan det vara lite halvtråkigt och vara med i tv själv, men jag visste ju liksom att det inte kommer hända något som man blir ledsen av(om ni förstår vad jag menar). Men hade jag kommit in akut med t.ex en häst som skadat sig eller så skulle jag absolut inte vilja vara med, för man vet ju inte vad som kommer ske, och jag säger detsamma som azagh, Om man varit tvungen att ta bort djuret så vill man ju absolut inte att det ska finnas på tv/film. Kanske formulera mig lite konstigt men hoppas ni förstår någorlunda ;)
 
Jag hade inte velat vara med. När jag är på klinik med mina djur vill jag kunna fokusera helt på dem - jag tar inte med ett helt gäng kompisar som moraliskt stöd heller. Jag vill inte ha en massa publik, helt enkelt (veterinärstudenter etc är väl undantaget - att de är där fyller ett syfte). Jag har heller ingen lust att vara med i tv, och i synnerhet inte i en sådan situation.
 
Det beror helt på. Min hund var med i tidningen när hon låg på operationsbordet en gång, det var lite "kul" i efterhand och jag själv behövde ju inte vara med. Men om det gått illa så hade det inte varit så roligt mer.
Undrar om man får ta tillbaka sin medverkan ifall det skulle vara sämre ställt än man trott? Oftast är jag så orolig så jag hade inte velat vara med i tv men är det något relativt enkelt eller svårt för den delen bara djuret blir frisk sen så varför inte.
 
Jag tackar nej men mina djur får dom filma. Har ett sådant jobb som gör att jag undviker det offentliga.
 
När jag kollar på såna där program så undrar jag alltid hur jag skulle reagera om det dök upp ett TV-team när jag var på klinik med mitt djur. Flera av de kliniker vi varit på har varit med på TV nämligen...

Och igår dök de upp :nailbiting:
Jag fick panik och sa nej tack, hur hade ni reagerat?


På djursjukhus skulle jag sagt nej om det gällde behandling eller liknande, möjligen Ja om det bara gällde vaccination eller något annat basic.

Vill absolut inte komma in med ett sjukt/skadat djur, mer eller mindre uppskärrad själv, och sedan stressa både mig själv och djuret med kameror för att slutligen kanske hamna rödgråten i TV. Är det en rutinkontroll så är det ju inte riktigt samma press.
 
Likt andra så om jag visste att det inte skulle komma några otäcka besked så. Min hund är blodgivare och det har både filmats, fotograferats och intervjuats i samband med det. Helt okej för mig. Men hade inte varit okej när samma hund kom in urakut för magomvridning och det var på håret han skulle klara sig.
 
Blev tillfrågad om att vara med i "djurakuten" för flera år sedan när strömsholm skulle komma ut till oss på återkoll. Fick lite betänketid och tackade ja. Tyckte det kunde vara lite kul i efterhand att kolla på, synd bara att man inte kan radera sig själv :rofl:
 
om det bara är en rutin undersökning så hade jag kunnat tänka mig det (om de filmade mig så lite som möjligt dvs).
men är man själv chockad/rädd och är inne akut så hade jag inte velat det.
 
Jag hade sagt ja, dels för att jag tycker programmet är givande och delar mer än gärna med mig av skador/rehab eller bara vanliga undersökningar.
Peppa peppa har jag aldrig varit där med Jorunn
Om alla sa nej skulle programmet inte finnas.
Min förra häst var med i lokala nyheterna=)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 111
Senast: Skjøldur
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 017
Senast: Voeux
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 977
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp