Protectors nya luddskydd

Centaur

Trådstartare
Tyckte Protector-skydden med ludd var så hima bra, mjuka och fina. Efter flitigt användande och tvättande börjar mina bli slitna så jag ville köpa nya men nu ser de helt annorlunda ut? :confused:

Luddet är vitt och slät vs på mina gamla ljusgult och krulligt, men det värsta är att de kändes stenhårda! Vågade inte köpa dem. Är det någon som köpt denna "förbättrade" nya modellen och som vet om de blir mjukare av använding eller tvätt? Min häst vill inte ha hårda skydd på sig.

Eller finns det något annat märke som har motsvarande de originala Protector? De måste finnas i XL och vara följsamma. Event gillar jag inte, små i stl och väldigt tjocka. Blir en glipa där det kommer in grus.
 
De är helt värdelösa. :meh:

Det nya luddet är inte ett dugg "gosigt" och blir inte bättre av att tvättas. Tyvärr. Gillade också den gamla versionen.
 
Vad synd! Förstår inte varför de ska förstöra en bra produkt.

Hittade några hos Hööks som ser lovande ut, kanske ska testa dem. :)
 
och jag gillar de nya bättre! Tcker att de är stadigare, tjockare och mindre sand fastnar i luddet.
 
och jag gillar de nya bättre! Tcker att de är stadigare, tjockare och mindre sand fastnar i luddet.

Så kan det vara. :D
Jag tyckte de var hemskt hårda och jag vet att min häst avskyr allt som är stelt och hårt. :down:
Han vill allra helst ha lindor men jag har så ont i händerna och skydd är mycket enklare för mig att sätta på, så vi kompromissar med mjuka skydd. :angel::heart

Ska köpa de från Hööks, på bilden ser de iaf mjuka ut och som om de formar sig efter benen.
 
Jag förstår inte varför dom ska hålla på och ändra något som är ett vinnande koncept. Man gillar ju de mjuka luddskydden just för att dom är mjuka och fluffiga. Får väl hoppas att andra märken behåller dom iallafall.. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp