Pullargrimma bra eller dåligt?

M

Marlenè

Vad är din erfarenhet av pullargrimma :confused:
Visst är det väll så det heter ett av de bettlösa alternativen man kan rida på :o
(jag menar ej hackamore)

Hoppas att flera ger sin syn på detta "bettlösa huvudlag"?

:banana:
 
Jag tror du menar sidepull. En pullargrimma är en nosgrimma, den modellen som sitter i kors över nosryggen.
 
Pullarnosgrimma
Sidepull

Antar att det är den andra bilden du menar, jag har själv ett sånt och tycker det är bra. Men ett minus är om hästen tar huvudet tillräckligt högt upp har den så gott som ingen funktion
 
Tack för att du rättade mig,naturligtvis är det sidepull jag menar :o vad pinsamt!

Hur ofta brukar du rida med sidepull?
Har du det även när du rider ut?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 153
Senast: Bri
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 164
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag rider just nu min ponny bettlöst, då han krånglar med bettet (inväntar tandläkare som ska kolla), funkar superfint och både han o...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: Nevermind
·
L
  • Artikel
Dagbok Hela juli tills nu har varit skit jobbigt som är för flera andledningar. Men det MEST jobbiga är att det var ett år sen som den värsta...
2
Svar
21
· Visningar
1 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp