Bukefalos 28 år!

Pyo som ej opereras

Jag har aldrig hävdat något annat heller. Faktum kvarstår att kärlen sällan är så jättestora vid en pyometra och det är en enklare operation än en vanlig kastrering på en frisk hund. Rent erfarenhetsmässigt: att en pyo-opererad hund blöder är inte så vanligt, desto vanligare hos friska hundar då allt är mycket mer svåråtkomligt.
Att vänta med att operera en pyometra är oftast förenat med fler risker än att operera så fort diagnosen har ställts, en operation är också förstahandsvalet vad gäller behandling av sjukdomen.
Ja jag håller helt med om att operation behöver göras. Vi har haft en hund som dog av hjärtsvikt pga för sent insatt operation.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 397
Senast: Viva
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 377
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Var hos vet i torsdags då jag tycker att hunden är så trött, slö och ser lite stelbent ut, går en koppellängd bakom mig. Hon opererade...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
1 870
Senast: Luktpion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp