Bukefalos 28 år!

Pysseltråden

Jag har alltid femtioelva projekt igång parallellt med varandra 😅 Men det sista jag slutförde var ett hundhalsband. Jag köpte en ny namnbricka och lyckades ha sönder hennes gamla halsband när jag försökte få brickan att sluta skramla så jag tog spännena från det halsbandet, ett läderskärp fick sätta livet till och så en massa strass på det. Jag blev jättenöjd förutom att det ser så tomt ut runt namnbrickan, men om jag sätter strass där så kommer den att börja skramla igen
IMG_1072.jpeg
 
Jag samlar kraft och mod för att ge mig på att börja göra props av EVA-foam 😵‍💫 vill bygga en bapiljard grejer, just nu helst en hobbyhäst från Alice: Madness Returns men tänker att jag börjar med nåt mindre och mer lätthanterligt, typ hennes vorpal blade :)
 
Kul tråd!
Jag pysslar inte alls så mycket som jag vill men har massa pyssel på gång eller under planering. :)

Håller bland annat på med Create this book och Wreck this journal, om det får kallas pyssel. :D Sen har jag målat en stackars Warhammer 40k gubbe, han ser ut som en rostig bajskorv så blev väl lite opeppad efter det. Tänkte köra en till under semestern när jag har mer tålamod att pilla.

Älskar panoramas och miniatyrer, sugen på att ha en "bokhylleaffär", finns ju färdiga kitt men skulle gärna orka att göra en själv. Ett växthus, ett café eller ett bibliotek :love:
 
Mitt extrarum/pysselrum ser ut såhär just nu. Vad gör jag? Jo, börjar med ett nytt projekt och drar fram ännu mer 😅🤣
IMG_1081.jpeg
 
Denna hörnan blir inte rolig att ta hand om 😫 Som tur väl var så var det inte lådan med öljetter och nitar som ramlade för det hade blivit ännu svårare att sortera rätt sedan. Men jag har redan fått den taggiga sidan på en tryckknapp i foten
IMG_1079.jpeg
 
Var inne på panduro och skulle köpa textilpennor, men de hade ingen som tål att tvättas 😕
 
Var inne på panduro och skulle köpa textilpennor, men de hade ingen som tål att tvättas 😕

Testa med akrylpennor istället? De fäster på typ allt och åtminstone några sorter går att fixera genom att vända ut och in på det målade och stryka försiktigt utan ånga.
 
Testa med akrylpennor istället? De fäster på typ allt och åtminstone några sorter går att fixera genom att vända ut och in på det målade och stryka försiktigt utan ånga.
Ska kolla upp det! Vet du om något speciellt märke är bättre än andra?
Jag funderar på vinyltryck också, men det är såååå små detaljer på flera så jag tror att det kan bli svårt att lyckas få det slätt
 
Ska kolla upp det! Vet du om något speciellt märke är bättre än andra?
Jag funderar på vinyltryck också, men det är såååå små detaljer på flera så jag tror att det kan bli svårt att lyckas få det slätt

Posca är ett populärt märke inom konstnärskretsar men tyvärr ganska dyrt, speciellt om man vill köpa flera färger på en gång. Amsterdam från Royal Talens finns i pennform hos bland annat Panduro. Jag har inte använt dem men de traditionella akrylfärgerna från samma märke och de är bra, så jag vågar nästan lova att pennorna också är det.

Panduro har även egna som heter Limitless Marker men jag har inte testat dem så att jag kan säga hur de är. De utlovar dock att de ska kunna användas på de flesta material inklusive textilier.
 
Posca är ett populärt märke inom konstnärskretsar men tyvärr ganska dyrt, speciellt om man vill köpa flera färger på en gång. Amsterdam från Royal Talens finns i pennform hos bland annat Panduro. Jag har inte använt dem men de traditionella akrylfärgerna från samma märke och de är bra, så jag vågar nästan lova att pennorna också är det.

Panduro har även egna som heter Limitless Marker men jag har inte testat dem så att jag kan säga hur de är. De utlovar dock att de ska kunna användas på de flesta material inklusive textilier.
Varken posca eller limitless klarar att tvättas enligt hon som jobbade på panduro när vi var där 😕 De hade en sorts penna som gick att tvätta, men då var jag tvungen att köpa ett helt kit och jag behöver bara rosa.
Så idag eller imorgon ska jag hem till en vän och testa vinyltryck. Det kommer att bli så mycket pillemojs 😅
 
Varken posca eller limitless klarar att tvättas enligt hon som jobbade på panduro när vi var där 😕 De hade en sorts penna som gick att tvätta, men då var jag tvungen att köpa ett helt kit och jag behöver bara rosa.
Så idag eller imorgon ska jag hem till en vän och testa vinyltryck. Det kommer att bli så mycket pillemojs 😅

Posca ska gå att tvätta, instruktionen om att stryka fast som jag skrev tidigare kom nämligen direkt från deras hemsida. Såklart får man tvätta försiktigt, som allt med lite känsligare motiv. Men känns det tryggare att låta bli så är det ju så.

Kul med vinyltryck, det har jag aldrig provat fast jag är pysselnörd. Hoppas att det kommer bild på resultatet. :)
 
Posca ska gå att tvätta, instruktionen om att stryka fast som jag skrev tidigare kom nämligen direkt från deras hemsida. Såklart får man tvätta försiktigt, som allt med lite känsligare motiv. Men känns det tryggare att låta bli så är det ju så.

Kul med vinyltryck, det har jag aldrig provat fast jag är pysselnörd. Hoppas att det kommer bild på resultatet. :)
Hon sa att de hade tagit bort det för ett tag sedan. Vet inte om de har ändrat något i formulan kanske

Jag har provat innan, men antingen har jag haft för svalt så det lossnat eller för varmt så jag har bränt tyget och/eller märket 🙄😅 Så jag hoppas att jag får låna min väns värmemaskin också så det blir rätt!
Japp, det kommer bilder ☺️ Om jag lyckas få dit några tryck 🤣
 
Jag behöver tips på vad jag kan göra lite enkelt med framsidan på min battle vest, den ser väldigt ofärdig ut just nu. Alla knappar/pins jag hade på den förra festivalsäsongen är tappade eller bortskänkta :D funderade på nitar men brukar störa mig på att håret alltid fastnar i dem... Vill behålla det svart-grön-vita temat, tror spontant på att få in mer vitt!

(den är inte grådaskig irl, det är vaxat jeanstyg)

1000006264.jpg
 
Jag behöver tips på vad jag kan göra lite enkelt med framsidan på min battle vest, den ser väldigt ofärdig ut just nu. Alla knappar/pins jag hade på den förra festivalsäsongen är tappade eller bortskänkta :D funderade på nitar men brukar störa mig på att håret alltid fastnar i dem... Vill behålla det svart-grön-vita temat, tror spontant på att få in mer vitt!

(den är inte grådaskig irl, det är vaxat jeanstyg)

Visa bifogad fil 145447
Så cool! Älskar ekorren!
Håller med om att det nog behövs något mer 🤔 Jag har en patch med en katt med kniv som är jättesöt. En sådan hade kanske kunnat smyga bakom ekorren? Jag har också beställt en med en riktigt skruttig kråka som ropar ”everything is fine” 😂
IMG_1205.jpeg
 
Jag behöver tips på vad jag kan göra lite enkelt med framsidan på min battle vest, den ser väldigt ofärdig ut just nu. Alla knappar/pins jag hade på den förra festivalsäsongen är tappade eller bortskänkta :D funderade på nitar men brukar störa mig på att håret alltid fastnar i dem... Vill behålla det svart-grön-vita temat, tror spontant på att få in mer vitt!

(den är inte grådaskig irl, det är vaxat jeanstyg)

Visa bifogad fil 145447
Ett heartagram kanske också hade passat in?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte gå på laserbehandling för att börja ta bort hår permanent. Det jag funderar på är om huden blir röd/svullen efteråt? Försöker...
Svar
3
· Visningar
563
Senast: cherie
·
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
706
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
856
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag kunde inte hitta någon ny tråd så jag startar en ☺️
21 22 23
Svar
451
· Visningar
59 217
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp