Bukefalos 28 år!

Råda bot på vårtrötthet

Singoalla

Trådstartare
Här kvittrar fåglar, solen lyser starkt och tussilago spricker upp ur marken. Å vad händer med mig? Jo, jag förvandlas till en ljusskygg zombie. Persiennerna åker ner och jag bara sover. Ljuset gör ont i ögonen och i hela kroppen. Senaste tre veckorna har jag fått ställa in alla planer utanför jobbet och bara vila. Igår fyllde jag år så då tog vi en AW, jag drack 2,5 öl och åkte hem kl. 22. Ändå kunde jag knappt komma ur sängen i morse. Jag snoozade i 1,5 h och när jag tillslut kunde åka till jobbet var jag helt yr av trötthet. Nu sitter jag här och det känns fortfarande som om halva hjärnan sover.

Jag äter bra, sover bra och tränar några gånger i veckan. Det är en rimlig belastning på jobbet, till och med ganska lugnt denna vecka. Buke, vad ska jag göra för att slippa vara zombie ända fram till sommaren? :wtf: Finns det fler här som blir lika vårtrötta som mig?
 
Jag blir likadan. Mars är värst tycker jag, sen när april kommer och det blir löv på träden och grönt så sugs liksom överskottsljuset upp och det blir bättre. Har inte kommit på ngt bra knep precis... mer lärt mig att leva med det. Värst är nog alla kommentarer om att våren är SÅ underbar och HUR kan du älska hösten ;). Fast mitt liv är så säsongsinriktat numer, med seminstation och många ston som fölar, att april och maj är riktigt roliga månader i mitt liv. Jag tror det har hjälpt upp mig riktigt mycket faktiskt!
 
Läste någonstans att det kan vara att kroppen inte hinner med att ställa om sig med att dagarna blir ljusare etc. Ett tips var då att utsätta sig för ljus redan i ex januari genom ljusterapi och liknande så att omställningen inte blev för stor. Men det kan ju även vara pollenallergi?

Jag blev vårdeprimerad tidigare. Det löste sig med att jag mognade och inte bryr mig ett smack om att låtsas om att gilla vår och sommar ;). Blir dock fortfarande provocerad av tidningsartiklar som även under januari pratar om underbar värme och hemsk snö...
 
Jag blev vårdeprimerad tidigare. Det löste sig med att jag mognade och inte bryr mig ett smack om att låtsas om att gilla vår och sommar ;). Blir dock fortfarande provocerad av tidningsartiklar som även under januari pratar om underbar värme och hemsk snö...

Ligger mycket i det tror jag! Jag ogillar vintern också men gillar sommaren. Det finns verkligen många åsikter om vad som är "rätt", det handlar mycket om att acceptera sitt eget flow genom årstiderna på nåt sätt. Man tycker att man är ganska gammal (jag iaf ;)) men sen när man börjar räkna så har man faktiskt inte levt igenom så många vårar. Det tar liksom ett tag att träna!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp