rätt parningsdag

M

Maggan_p

Hej jag har tänkt tagit valpar på min tik nu vid detta löp, hennes fjärde löp. nu i dag är hon på löpdag 10 hanen är intresserad men då han vill bestiga henne så morrar hon och sätter sig på rumpan.
Vill veta lite om era parningar, hur sent i löpet mm.
Nu börjar blodet att avta....
 
Sv: rätt parningsdag

Lita på hundarna, rätt parningsdag varierar starkt från tik till tik. Allt ifrån 4-5:e löpdygnet fram till 27-28:e. Vanligast är att rätt dagar ligger runt dygn 10-15. Löpblodet skall ha ljusnat rejält innan det brukar vara dags, så blöder din tik fortfarande kan du räkna med att det inte är dags än.

Mvh,
Duvan
 
Sv: rätt parningsdag

När tiken är "mogen" brukar hon lägga svansen åt sidan när hannen dyker upp om det inte är så att hon hatar hanhunden. Det händer faktiskt att tikar inte godtar ditt arrangerade äktenskap! Prova ev. med en annan hanne om hon lägger undan svansen för denne.
 
Sv: rätt parningsdag

Det är även min hane som jag tänkt para med och jag hoppas tiken accepterar han, dom fungerar bra tillsammans annars...som ni säger så är hon nog inte "mogen" än
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 343
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
247
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 205
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp