Bukefalos 28 år!

Rättshaverist vs offentlighetsprincipen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad ger en rättshaverist med bihang rätt, att få skriva vad som helst, och påstå saker som är påhittade i deras huvuden om andra. Vad ger dem rätt att få svartmåla och sprida påhittade "sanningar" till överordnade och media? Vad ger dem rätt att utsätta anställda för hot, hot om JO anmälan, anmälningar till förvaltningsrätten, revisioner, påhittade tjänstefel till överordnade och uttalade kränkningar på möten, öga mot öga. Att få fortsätta fast de får fel i varje instans. Vad ger dem rätt att de får maila och genast ska få tillgång till mängder av handlingar som ska tas fram o skickas til dem. Allt för att ta tid från det jobb som egentligen ska utföras. Baksidan av offentlighets principen, när den missbrukas och där det övergår till arbetsmiljö problem. Offentlighetsprincipen är så stark att handlingar ska lämnas ut skyndsamt och kan inte myndigheten det, ska det anställas personal för att behaga rättshaveristen. Nu är måttet rågat och chefen i mig tittar fram. Inte snäll längre och bara skitförbannad. Ingen vet vad de ska göra, en rättshaverist går före anställda. Nu kom chefen i mig fram och då går det bra att anställa en person som sysselsätter sig med rättshaveristen. Nu är det nog även härifrån. Tänker fortsätta dialogen på ett forum om fler varit utsatta och behöver stöd och råd.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 134
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har bara några dagar kvar på mitt nuvarande jobb. Om jag tycker att saker och ting inte har skötts särskilt bra hittills, så borde...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 425
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 335
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp