Ramlade av hästen i stjärnornas hoppning

Flera svenska kändisar tog plats i sadeln för "Stjärnornas hoppning" i Friends Arena.
För barnprogramledaren Behrang Miri slutade tävlingen på bår – efter att han ramlat av sin häst.
31-åringen mår under omständigheterna bra. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article21854342.ab
 
Att man tillåter att en person som inte tagit tävlingen minsta på allvar och tränat mer än tio gånger komma in på en stor arena och utsätta sig för fara är anmärkningsvärt!
Jag har tyckt stjärnhoppningen har varit ett roligt program, men Behrangs framträdande i serien var sorgligt och respektlöst mot allt som har med säkerhet bland hästar att göra.
 
Jag instämmer med @Tempen och @Ninnurur plus att det är respektlöst mot både hästar och medtävlande också. Det blir ju dessutom ännu värre vad gäller säkerhetstänket när det är ett program som riktar sig mot barn.

Tidigare år har jag tyckt att alla tävlande verkligen gått in för att lära sig (och försöka vinna) på allvar.
 
Jag har inte följt programmet men såg hans insats i Friends Arena på SVTPlay nu. Alltså, hur kan han ens få vara med? Han är ju en säkerhetsrisk för sig själv och det är knappast "underhållning" att se någon bäras ut på bår? (Vilket såklart KAN hända ändå men i Behrangs fall var det ju solklart att det skulle gå åt pipsvängen...)

Jag hoppas verkligen att de ändrar reglerna och låter någon ridkunnig bedöma om kändisarna klarar av att rida i ett sådant här sammanhang.
 
Ankan :love:

Hade nog varit säkrast om de lärde dem styra, starta och svänga ordentligt innan de började med svårare saker.
Visst är det upp till dem att lära sig under veckorna, men de borde ju ha fått en vettig grund att stå på.
Varför var det ingen som sa åt honom att korta tyglarna och styra? Nånsin?
Har man ingen kontroll och ingen som faktiskt säger hur man får kontrollen förstår jag att det blir svårt och att man då hellre kör med ett glatt humör, positiv inställning och hoppas på det bästa :crazy:

Och sen kaos med hästar och deltagare i finalen...
Att Lisa skulle vinna var ju nästan självklart redan från början.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under finaldagen på Friends arena var det dags för Stjärnornas hoppning. Och snabbaste felfria ekipaget blev Saga Scott som tillslut tog...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En ny svensk stjärna har tänts på ridsporthimlen. I Zürich tog Stephanie Holmén, 27, tillsammans med Flip’s Little Sparrow karriärens...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show är i full gång. Det mesta är som vanligt, tävling i nio dagar med nästan 600 ryttare och 900 hästar på startlinjen...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En tragisk händelse inledde onsdagens travtävlingar från huvudstadsbanan Solvalla. Stefan Melanders häst Fatimas Future föll ihop i...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp