Bukefalos 28 år!

Reflextäcke till dvärgpinscher

Jozze

Trådstartare
Vad har ni för reflextäcken till era små hundar? Jag hittade ett jättebra reflextäcke i minsta storleken på en jaktaffär i Stockholm, men när vi provade det på Kaiser så var det för stort.

Jag vill ha ett varselfärgat täcke, gul eller orange spelar ingen roll, med tydliga reflexer. Hittade ett hos Hansbo, men de skriver inte på hemsidan vilka mått det är.

Kaiser är som sagt en dvärgpinscher, 30 cm hög och proportionerligt byggd (skriver detta eftersom jag inte har koll på hur lång han är :angel:). Kan han ha ett Hansbotäcke i storlek small, tro? Andra förslag på täcken?
 
Sv: Reflextäcke till dvärgpinscher

Min valp som är i samma storlek som en dvärgpinscher just nu har den minsta reflexvästen från Clas Ohlsson. Den är liite stor runt halsen, men inget som stör henne. Troligtvis är ju en vuxen hund mer musklad och bredare än henne och kan säkert fylla ut västen bättre. Men om det är ett riktigt täcke du är ute efter har jag ingen koll tyvärr.
 
Sv: Reflextäcke till dvärgpinscher

Är det detta täcket du tänker på från Hansbo?

DSC04366.jpg


Det finns från 35cm att köpa *Länk borttagen av moderatorn* .Vet inte riktigt vad en DP drar i täckesstorlek :cool:

Det är dock väldigt flexibelt för hela biten som går ner mellan frambenen är avtagbar och gör att man kan justera passformen. Ser att jag nog ska spänna ut mitt lite mer. Har inte hängt med alls. Unge herr Weim har växt helt vansinnigt på alla håll och kanter den senaste månaden och ingenting sitter som det ska och passar. Fick köpa ny sele och nya halsband förra helgen för allt var för litet :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Reflextäcke till dvärgpinscher

Är han 30 hög och proportionerlig bör han ha stl 30 på täcken också då en dp ska ha lika lång rygg som den är hög.

Jag har haft ett hansbotäcke i samma modell som på apocalypsens bild till min dp och det var så djupt att det gick ner till knäna på hunden som inte kunde gå :crazy: Jag fick sy om hela täcket och klippa av en sisådär 5-7 cm men det blev klumpigt ändå.

Det är omöjligt att veta hur stort S är, bäst är nog att fråga vilket ryggmått det har.
 
Sv: Reflextäcke till dvärgpinscher

Säger samma som Kakis, din dp bör nog ha 25-30cm i ryggmått.
Min dp är strax under 30 cm och jag har fått korta av täcken i stl 25 för att han får skav på svansen annars.

Tycker det är jättesvårt att hitta täcken till min pinne också just för att de inte är byggda som andra småhundar som oftast har längre ryggar.

Enda tipset jag har är att sy själv, alternativt sy om.
 
Sv: Reflextäcke till dvärgpinscher

Jag syr också själv, eller syr om.

Hittade jätte fina filt täcken på Breeders i Flyinge här om veckan, för 50 spänn!
De är i 25 cm över ryggen och sitter perfekt! Dock inga reflexer på, men ska sy på det, har reflexband som jag inhandlat på sytillbehörs butik.


Jag har reflex täcken hemmagjorda, från en barn reflexväst..
Klippt av vid axlarna, vikt dubbelt , sytt ihop vid axlarna och satt magband på.
Fått korta av vid ryggslutet och det fungerar ypperligt.
Måste dóck ha ett varmt täcke under om det är kallt ute.
 
Sv: Reflextäcke till dvärgpinscher

Min lilla DP (DvärgPudel :rofl:) kan jag inte heller hitta reflexväst till..
Köpte tillslut ett litet vintertäcke till chiuaua typ, svart med en massa reflexdetaljer. I övrigt knäpper jag ett blinkande halsband kring bröstet på honom, det är benne mig det enda som syns :crazy:
Ska kolla i de där på ClasOhlsson dock..
 
Sv: Reflextäcke till dvärgpinscher

Min dvärgpincher har ett termotäcke från dogman med reflexer på maggjorden och boggjorden och sen över ryggen! Både varmt och praktiskt för lillen! :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Reflextäcke till dvärgpinscher

Jag har en schipperke i samma mankhöjd som din. Hon har Hööks reflexväst med tassavtryck för 39 kr. Minsta stl 25 cm passar bra. Den är dessutom ställbar under magen och i halsen så den borde funka på din hund, lite påsig är den men det kanske inte är så noga när det bara är en väst och den kostar ju inte en förmögenhet. Vill du ha en fodrad så finns det i fodrad täckesform på samma ställe men de har jag inte provat, antar att en dp är mer frusen än en schippe så det kanske kan vara nåt..?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp