Bukefalos 28 år!

Regga den framtida stjärntravaren...

B

**BORTTAGEN**

Vårt shettisföl ska nu registreras. Kan ni "experter":D tala om om jag har fattat det rätt?

Den ska först registreras i SPAR, genom shetlandssällskapet.
Ska jag sedan registrera den redan nu i tävlingsregistret? (Fölis är född i somras)
Man skickar in reg.bevis (eller man får väl hästpass nu??) till SPTF?

Rörigt men hoppas ni fattar... :cool:
 
Tror inte du ska registrera i SPTF riktigt än. det är ju några år kvar tills shettisen får börja tävla. Då ska du skicka in en kopia på registreringsbeviset och på mätintyget.
 
Jo man ska registrera den i SPTF före nyår, då kostar det bara 200:-, sen 600:- ...
 
Det är helt korrekt att du kan tävligsregga din fölunge hos SPTF till ett betydligt lägre pris, om det görs samma år den är född. :) Bra system, för då finns de där för all framtid sen! :)

MEN, ska du lyckas med det i år får du nog muta SSS stackars registrator med något, om du inte redan har hunnit få ponnyns pass. För den här tiden på året brukar han ha häcken full med nyregistreringar. Jag skickade in mina fjolårsföls registreringsunderlag i december förra året och fick passen i maj...
Skriv en not PÅ KUVERTET att det är lite brådis med registreringen, så kanske du kan lyckas...
När du väl fått passet skickar du in en kopia av regbeviset "i passet" till SPTF.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Smoothi
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 378
Senast: Migo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 255
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
5 110
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp