Bukefalos 28 år!

Registreringsfråga

Yttik

Trådstartare
vi köpte ett sto dräktigt och vi står som registrerad ägare på ASVH. Nu ska vi registrera fölet. Behöver vi fylla i överlåtande om uppfödarskap? Vi står som språngtagare samt ägare nu av stoet. Men den hade annan ägare vid betäckningen.
 
Sv: Registreringsfråga

Ser ni inte hur det bli när ni skriver ut registreringblanketten? Står ni som språngägare ska det ju inte vara några problem, är ni det inte måste ni skriva dit det.

Om det nu var så du menade?
 
Sv: Registreringsfråga

Skrev ut blanketten.
Det står förgående ägare som gäare vid betäckning. Vi står som språngtagare.
Men då borde det vara rätt redan?
För står sen: Om ägare till stoet och språngägare inte är densamma skall nedanstående överlåtelse om uppfödarska fyllas i.

Men vi står ju som registrerad ägare nu.. så då borde vi inte behöva det? Står dock vid ägarbyte ska kopia på köpekontrakt bifogas. Så kanske ska skicka med kopia på att vi då köpt henne dräktig så borde det bli rätt? :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 103
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 303
Senast: caballus
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: Anon89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp