Bukefalos 28 år!

Rejäl men smidig semestervagn till 1 åring?

Mayalv

Trådstartare
Vi ska åka på semester och jag har lite funderingar kring vagn. Antingen tar vi med vår vanliga vagn (Bugaboo Cameleon) och hyr då ett fodral till den på flygplatsen eller så köper vi en smidigare vagn och tar med.

Han sover ofta bra i vagnen så jag tänkte att det är skönt att ha en riktigt bra vagn med oss (inte till nätterna så klart utan när man är ute och går på dagen/kvällen). Dock är det inte så smidigt att ha med en sån vagn så man kanske borde kolla på en smidigare vagn? Kollade lite på Bugaboo Bee och gillar den, men den känns lite onödigt dyr för en vagn som mest ska vara med på semestern och som extra vagn här hemma?

Någon som har tips på en smidig men ändå rejäl vagn som inte kostar lika mkt som en hel semester i sig?
 
Köpte en begagnad McLaren till min ettåring. Stora fördelen är att om man ska åka kollektivt är den snabb att fälla ihop och blir liten. Det är ju inte alltid så generöst med plats.
 
Vi köpte också en begagnad mc laren. Ett hett tips om ni ska åka på solsemester är att köpa ett solskydd som man trär över vagnen.
 
Vi har haft med vår kronan sulky på resa. Köptes iofs inte för det ändamålet utan vi har den som extravagn i bilen till vardags men jag tycker att den fungerar toppen som resevagn. Det kanske inte är den allra minsta och smidigaste vagnen men den tar liten plats ihopfälld och det är guld värt för oss att den har fullt liggläge! Sonen sov middag i den vid poolen och likaså kunde han vila/sova där om vi tex åt middag lite senare.

Vi har den gamla modellen med fyra fasta lufthjul och den funkade även bra på sandstranden :D men det har kommit en ny med svängbara hjul fram och det är säkert smidigare. När vi köpte den följde det även med en vadderad väska som man kan använda på flyget.
 
Vi tog med våran vagn (Jeep Liberty) till Cypern, hyrde ett airshell på Arlanda. Det gick att hyra vagn av hotellet på Cypern, men det var bara paraplyvagnar och en sån ville vi inte ha.
 
Jag skulle inte vilja ha med min vagn med svängbara hjul på stranden. Vill inte få sand överallt, särskilt inte i svängbara hjul.
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 822
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 120
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 312
Senast: Nominous
·
Övr. Barn Under det senaste 8 månaderna har jag haft möjlighet att ta del av min bror och hans sambo och deras sons vardag och är även faster åt...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 974
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp