Renovering

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit hos en naprapat för första gången i mitt liv. Hon började med att trycka tummarna mot min nacke. Aj! Det gjorde ondare än jag förväntat mig. Jag var låst lite här och där. Nästa vecka ska jag tillbaka för det satt fast mer än det gick att lossa på en gång. Jag hoppas att jag kan bli renoverad till hyfsat skick. Hon varnade mig för att jag kunde få träningsvärk efter behandlingen. Hittills har jag inte märkt mer än ömhet så jag har suttit med en värmekudde över nacken några timmar.

Jag skulle verkligen behöva komma igång med yoga igen. Startpaket 3 (MediYoga) skulle nog kunna vara ett bra pass.

Islänningen och jag fortsätter att gå våra promenader. Vi är uppe i en halvtimme promenad nu. I tisdags gick vi på grusvägen i stället för skogen. Han reagerade på några bilar som passerade och i ett garage vi passerade, stod en maskin och mullrade. Det var läskigt. Igår gick vi samma tur och vi råkade ut för samma saker, men denna gång var han cool. Den mullrande maskinen fick honom att öka steget lite, men inte mycket. Så det var en betydligt lugnare promenad igår. Det är nog nyttigt för både honom och mig att gå, dels för motionens skull och men också för att vår relation utvecklas.
 

Ofta får man gå åtminstone två gånger oavsett om man går regelbundet om något fastnat. Det är stor kvalitetsskillnader på olika utövare men det beror också på vad man har för problem.
 
Ofta får man gå åtminstone två gånger oavsett om man går regelbundet om något fastnat. Det är stor kvalitetsskillnader på olika utövare men det beror också på vad man har för problem.
Jag noterar att det blivit skillnad i kroppen men att kroppen inte vill behålla den avspänning som uppnåtts. Nyss märkte jag hur axlarna drog sig upp mot öronen igen. Det återstår att se hur det blir framöver. Yogan skulle ju vara ett utmärkt verktyg här för att bibehålla avspänningen men det förutsätter att jag kommer till skott med det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fick plötslig skrivklåda. Det kan vara en engångshändelse, men det vet jag inte. Igår vaknade jag med ångest. Jag hade ett rejält...
Svar
0
· Visningar
703
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp