Bukefalos 28 år!

Ridgäng i haninge?

AnnaKarinA

Trådstartare
Finns det nån som är intresserad av att dra ihop ett gäng i haninge m omnejd o rida tillsammans?
Jag är färsk på detta med distans och tänkte dels på sällskapet, dels på att jag kanske kan lära mig mer! Låter det kul?
 
Jag bor inte i Haninge ,men tävlar för Årsta Sportryttare som brukar ordna träningsritter vid Berga lantbruksskola inför Bergaritten. Klubben har flera aktiva distansryttare och ordnar avsuttna ryttarträffar under vinterhalvåret.
Grenledare är Lena Andersson, lättast är att maila henne på nalle.puh@brevet.nu för att få information om när träningsritterna drar igång.
mvh Madeleine
 
Det finns några distansryttare i Haninge. De flesta tävlar för Årsta sportryttarre som arrangerar en prova på och en clear round med start och mål på Berga naturbruksgymnasium i april. Inför den ritten brukar också några träningsritter arrangeras. Häng med!
 
Vi svarade samtidigt....ja det är här vi är sportlovslediga lärare, fast jag har varit ute 3 timmar redan i skogen!
 
hej på er Lars o Madde :) kul att ni är igång med träningen där, här uppe norr om stan tragglar vi på för fullt vi :)

vi ses på berga!

hälsn Camilla N
 
Hej,
Kul att Robin och Lawrence är igång igen. Hoppas vi syns på träningsritterna på Berga och Bergaritten.
Kram
/Monica och Diakon.
 
Jag bor i Haninge har hästen nära Berga! Vart står du ? Tänkte rida Distansen den 18/4.
/Mvh Jes
 
Bor i Österhaninge, typ bredvid kalvsvik. Tänkte börja sätta fart och träna, men pållen hinner ju inte bli redo för bergaritten riktigt...
 
Träningsritter med start vid Berga Naturbruksgymnasium
Söndag den 7 mars
Lördag den 27 mars
Måndag den 12 april
Samling sker vid Berga Naturbruksgymnasium och alla ska vara ridklara kl 10.00. Vi rider ca 2 mil i lungt tempo.
Alla som är nyfikna på distansridning är välkomna att prova. Vi svarar gärna på era frågor.

Anmälan göres senast fredagen innan ritten till Lena Andersson 070 308 71 17

Lasse
 
Hej Lasse.
Vi tänkte vara med på söndag. Vi hade tänkt rida dit, eftersom det fortfarande inte går att tra sig fram med transport efter våran väg. Ska ni vara med, tänkte ni i så fall rida eller åka transkport? Om ni ska rida, ska vi rida dit tillsammans? Vi blir nog minst tre från vårt stall.
 
Birgitta tänker rida Lawrence dit. Robin åker transport dit och båda åker transport hem. Birgitta rider gärna med er

Lasse
 
Har du lust att kolla med henne om vi ska träffas vid stenen vid Riddartorp halv 9? (Jag har inte hennes telefonnummer)
 
Vad krävs för att få vara med på träningsritterna?

Grönt kort, licenser osv eller är det bara som en gemensam uteritt?
 
Det krävs en frisk häst ett glatt humör och anmälan enligt ovan senast fredagen före aktuell träningsritt. :)

Lasse
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 408
Senast: Miiikaela_
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
504
Senast: Cattis_E
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 421
Senast: Dentaku
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 406
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp