Bukefalos 28 år!

Ridlektion och klubbdressyr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir ett litet kombo-inlägg eftersom jag inte hann skriva i fredags.

Ridlektionen:
Meningen var att jag skulle rida Mistel inför klubbdressyren på söndag. Tyvärr behövdes hon på vuxen-nybörjarlektionen så det blev Petter istället.
Övningen var hörnpasseringar i skritt och trav, inte det lättaste på en slingerbult.
Dessutom maskade han lite i början, men det gick snabbt över när jag fick ett ridspö i handen(ögontjänare). Måste säga att jag var mycket nöjd med lektionen i slutändan trots allt. ALLA hörn blev inte jättebra men fick till några stycken, några som min instruktör såg också

Klubbdressyren:
Var tidigt i stallet (trots sen starttid) men det var en hel del som skulle fixas. Bla lära ut hur dressyrpoängen skrevs in i Equipe och försöka få igång musiken (gick åt )
Dottern var snäll och knoppade hästen (skiiiiitsnyggt blev det) och jag lyckades nästan glömma bort sadla i tid, så lite sent ut i ridhuset blev det.
Dessutom var de väldigt snabba på banan så det blev inte mycket ridet på framridningen.

Tror det var ett lyckokast, för det har aldrig gått så bra någonsin.
Förutom att ryttaren, moi, blev så betagen av hur fint pålle gick att två ridvägar HELT glömdes bort (första skrittstegen över diagonalen och andra 15 m volten)
Trots 6 minuspoäng blev det godkänd ritt, och jag är jättenöjd.
Fast visst känns det lite surt att jag hade hamnat på en delad fjärdeplats om jag inte ridit fel.

Som tur var skötte sig dottern och vann på nya ridskoleponnyn. Tur någon i familjen kan ridvägarna iallafall
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp