Bukefalos 28 år!

Ridlektion vecka 44

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var dags för hästbyte idag då jag har ridit den andra hästen 3 gånger på rad nu. Den här gången blev det en arabvalack. Dessvärre funkade vi inte ihop det minsta och hela lektionen var en enda stor frustration.

Det var en sån där som det knappt var styrfart på och det kändes som om det inte spelade någon roll vad jag gjorde. Den första hästen jag red på ridskolan var också en segis men inte så här tråkig. Förvisso släppte det lite några gånger och han gick fram bättre och sökte sig framåt-neråt, men tyvärr - det var en total mis-match som inte blev bättre direkt av PMS hos mig.

Det var ridning över bommar idag igen, både i trav och galopp men det kändes lönlöst att ens försöka reglera steglängden någonstans.

Nästa gång får jag en annan häst, trots att det egentligen inte är dags att byta. Ridläraren kunde ju inte undgå att märka att det inte funkade det minsta. Personkemin saknades helt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag min första ridlektion på ridskolan och jag undrar vad jag har gett mig in på. Hästen jag fick var en liten ponny. Han var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 775
Senast: Hoarfrost
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 414
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ska snart åka en sväng till Stockholm igen, så då blir det några dagar utan häst. Att åka till Stockholm ger ju lite variation i...
Svar
17
· Visningar
2 000
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har påbörjat att skriva flera blogginlägg de senaste veckorna, men inte lyckats slutföra ett enda. :p Är inne i en “de e mycke...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp