Bukefalos 28 år!

Ridlektion vecka 45 - Första hoppningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna vecka fick jag åter bekanta mig med en ny häst. Veckans bekantskap var en korsning arab/connemara. Det är nog den minsta pålle jag ridit på åratal, bara 143 cm hög. Jag har liksom inte vant mig än att jag faktiskt inte väger 70 kilo längre så det kändes lite konstigt.

Det var hoppning på schemat idag. Vi har ju ridit över bommar två gånger på rad nu och idag skulle vi "hoppa" en bana. Hehe, alla hinder hade en bom - på marken :D Men på slutet fick vi som ville hoppa lite mer på riktigt ett av hindrena upphöjt till ett litet kryss. Det var ett hinder som skulle hoppas åt båda hållen så det blev två skutt på den.

Ponnyn jag red tyckte det var jätteskoj men var samtidigt osäker på hinder. För egen del så var det över tio år sedan jag skuttade över hinder och jag blev lite förvånad över att kroppen liksom inte riktigt orkade med trots att jag inte är någon soffpotatis. Jag blev både matt och lite skakig. Så själva hoppningen gick lite sådär. Några vägringar blev det men vi tog oss över några gånger också. Jag är glad att det inte videofilmades för jag tror inte att det var så vackert.

Hur som helst så har jag anmält mig till blåbärshoppningen som går näst-nästa helg. Det blir väl en hel drös småbarn och så jag då. :p Men strunt samma. För mig är nog nivån utmärkt. :D Dessutom kommer jag rida min favvohäst. :love:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dags för terminens två sista ridlektioner, som skulle bli en dressyr och en hoppning. Till dressyren fick jag sitta på fina farbror...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Genom att byta och köpa ridlektioner så har jag lyckats få till hela 9 hopplektioner hittills den här terminen. :banana: (- och terminen...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kärlek!! Ja, det var ridlektionen sammanfattad i ett enda ord. Om jag utvecklar det hela så hade jag fått en igenridningstid på...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp