Bukefalos 28 år!

Ridstövlar: Equipage Napoli eller Mountain Horse Firenze high rider?

Fazeem

Trådstartare
Nu på julafton fick jag pengar till ett par ridstövlar i julklapp, fick förslaget Mountain Horse Firenze high rider, men hittade även Equipage Napoli på nätet, så jag undrar nu om någon har prövat någon av dessa två stövlar? :D

Vet inte vilka jag vill ha :o Har alltid haft Mountain Horse, funderar på att bryta mig loss från den banan lite.. men då jag inte är riktigt säker så frågar jag den väldiga bukepanelen! :)

Så, vad har ni för erfarenheter av dessa stövlar?

Tack på förhand :banana:
 
Sv: Ridstövlar: Equipage Napoli eller Mountain Horse Firenze high rider?

Jeg har et par Firenze. De er mindre i størrelse i foten, og læret er i mye dårligere kvalitet enn f.eks. Richmond som jeg har hatt tidligere.

- Men de er jo en god del billigere og....
 
Sv: Ridstövlar: Equipage Napoli eller Mountain Horse Firenze high rider?

Har varit och provat ut MH Firenze, och de ska köpas så fort det går att rida i dom utomhus ;)
Älskar passformen på dom iaf, och lädret är så där lagom mjukt, inte sladdriga utan med stöd i ändå.
Snygga också ju! :D
Det är ju dragkedjan som är minuset då, men MH är väl ganska bra på byten och så? Eller?
 
Sv: Ridstövlar: Equipage Napoli eller Mountain Horse Firenze high rider?

Jag håller med dig! :) Var och prövade dem i affären igår och beställde hem ett par med högre skaft, då de inte hade det i butiken. Gillade just att de var lagom mjuka, de jag har haft innan från MH har nästan varit för mjuka :o

På mina förra MH har jag aldrig behövt byta dragkedja, så jag hoppas att de håller även denna gång :D Vet inte hur de är med byten dock, men annars kan man ju lämna in dem till en skomakare eller något liknande för att få det gjort.

Är nöjs med köpet iaf, längtar tills de kommer! :banana:
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har beställd hem ett par ridstövlar från Mountain Horse Venezia High Rider, storlek 38 Tall/Narrow. Fick knappt igen dem första gången...
Svar
16
· Visningar
1 269
Senast: machafuko
·
Utrustning Jag beställde hem ett par Opus High Rider från MH i veckan då de håller på att sälja ut den och några andra modeller till nedsattpris...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Fanny1012
·
Utrustning Jag ska nu äntligen införskaffa mig ordentliga stövlar att kunna rida i även nu på vintern när det är så kallt att jag förfryser tårna...
Svar
3
· Visningar
1 622
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp