Bukefalos 28 år!

Ridstövlar till hoppning

windloop

Trådstartare
Kommer så småningom behöva köpa nya ridstövlar och står i valet och kvalet om vilket märke jag ska välja.
Jag har funderat på följande:
Parlanti
Alex's boots
MH
De niro

Stövlarna ska gå att tävla i hoppning med, vara sköna och hållbara.
Vad skulle ni rekommendera för stövlar? :)
 
DeNiro är ju assnygga, men håller inte särskilt bra. Inte värda priset.
Jag har ett par AlexBoots. Har däremot inte haft dem så länge, men de känns prisvärda än så länge.
 
Parlanti men använd de bara vid träning och tävling. Tunna kalvskinnsstövlar håller inte om man rider i dem varje dag. Jag har chaps jag rider i till vardags.
 
Klämde på Axelboots och nej. Det kändes inte hållbara och såg inte bra gjorda ut. Nu var det när jag letade dressyrstövlar och hostade glatt upp ett par tusen till och fick en riktigt bra stövel.
 
Har också en del som haft DeNiro där de gått sönder. Och jag har hört väldigt olika om parlanti, har en tjej som ridit sina 4 hästar i dem varje dag och de har hållit i över 2 år till en som endast ridit i dem på tävling i ett år och de inte har hållit. Har också hört att Aleex´s boots ska vara bättre, men tycker det inte känns så när jag har känt på dem?

Hur är parlanti i fotstorlek?
 
Har också en del som haft DeNiro där de gått sönder. Och jag har hört väldigt olika om parlanti, har en tjej som ridit sina 4 hästar i dem varje dag och de har hållit i över 2 år till en som endast ridit i dem på tävling i ett år och de inte har hållit. Har också hört att Aleex´s boots ska vara bättre, men tycker det inte känns så när jag har känt på dem?

Hur är parlanti i fotstorlek?

Jag har parlanti. Ett par till tävling/träning och ett par till vardag. Supernöjd!
En storlek mindre i fot.
Tycker MH är för tjocka. :down:
 
Jag älskar mina från Alex Boots, är inne på fjärde året nu och visst är de nötta på insidan men i övrigt i helt ok skick. De är misshandlade med diverse hästhämtningar i leriga hagar, uteritter i regn o rusk och har aldrig fått någon ordentlig smörjning. Bara blivit överdragna med sadeltvål inför träning och tävling.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka...
Svar
4
· Visningar
649
Senast: KAROLIJNAH
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 500
Senast: Sootie
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 841
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 374
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp